lottaskoja

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Eva-Karin - 26 maj 2010 17:28

Äntligen är det avklarat, C-uppsatsen är godkänd!!! Hur underbar känsla som helst. Och vägen hit har faktiskt gått förvånansvärt bra även om sista dagarna har varit ett litet helvete av stress (är dock mest mitt eget fel).


Sammanfattningsvis från helgen kan man säga att den var helt underbar. På fredagen fick vi besök av Kitty och Texas. På lördagen (som jag egentligen skulle börja städa och handla och fixa på) så var det helt underbart väder och jag spenderade dagen i goda vänners lag med att dricka vin och kolla på alla duktiga människor som sprang göteborgsvarvet. Lotta var självklart oxå med, på kvällen blev det grillning och mera vin och jag tackade gudarna för att de har uppfunnit solkräm för annars hade jag sett ut som en kräfta dagen efter. På söndagen var det ju inte mycket sämre väder, så städningen fick skjutas upp ytterliggare och jag åkte i stället iväg och badade med lillebror. Och på kvällen blev det mys hemma hos Kitty med lite vänner från klassen. En helt underbar helg med andra ord. Den gjorde dock att allt som skulle fixas inför den nu kommande helgen fortfarande inte var fixat. Det innebar att jag nu kände mig halft ihjälstressad av allt som skulle göras. Dagarna gick mycket fortare än planerat och jag hade fullt sjå med att hålla reda på skillnaderna mellan den uppsats som vi själva hade skrivit och den vi ska opponera på. Pluss att jag inte visste hur det skulle gå idag, så jag var i stort sett förberedd på att sitta hela kvällen idag och hela dagen i morgon och ändra i uppsatsen.


Men tack vare underbara klasskompisar som skötte granskninen väldigt snyggt och tack vare en bra examinator som gillade vårt arbete så är vi nu GODKÄNDA!!!

Inget står längre ivägen för examinationen på fredag och det känns helt overkligt att nu vara färdig!!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards