lottaskoja

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Eva-Karin - 1 juli 2010 20:33

Älskar verkligen detta underbara sommarväder, fast känner mig väldigt instängd av att bo i lägenhet. Längtar verkligen till den dagen kommer då det är läge att köpa hus!!! Idag har iaf varit en underbar dag. Började med att jag sov i ca 12 timmar inatt. Väldigt välbehövligt! Sen började dagen med en frukost i solen på balkongen, en dusch och lite inhandlande av mat. Sen gick jag upp till grannen eftersom jag har lovat henne att vara med och planera för en hundrastgård osm hon vill starta en förening så att vi kan sätta upp en här i området. Har sagt att jag kan vara med och hjälpa till, men att jag nog inte kommer att bo kvar så länge. Har idag börjat mitt lägenhetssökande och har redan anmält intresse på fyra lägenheter... åh vad spännnande det är :) Fast tycker lite synd om mamma och pappa som kommer att få hjälpa mig att flytta. Känns inte som de gör så mycket annat när de är här nere i göteborg. Är det inte jag som ska ha flytt hjälp så är det någon av mina syskon :) Men men, tur att man har föräldrar som alltid ställer upp. Jag och pappa har även börjat planera vår resa till irland lite smått. Ska bli så spännande och roligt att åka dit. Och så underbart skönt med lite ledigt!

Idag på eftersmiddagen åkte jag och Lotta, var ingen annan som var ledig och hade tid att följa med :( , ut till sisjön och badade. Var supervarmt i vattnet och ganska mycket folk. men vi lyckades hitta e alldeles egen liten klippa där vi fick vara för os själva så att lotta kunde plaska runt i vattnet som hon ville. efter det bar det av till brukshundklubben för lite träning. De är verkligen ett trevligt och sammansvetsat gäng som håller till där och det känns väldigt roligt att få vara med dem och träna. Och har verkligen fått bra tips och saker att tänka på idag! Så svårt att träna själv, man ser ju liksom inte vad man gör och det är då svårt att förbättra sig.

Men min egen lilla superstar kämpar alltid på, även om hon blir lite trött och seg av värmen :)


Nu ska jag slummra lite i soffan med den mysiga boken jag fick av Linda i försenad examenspresent.


// Eva-Karin  

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards