lottaskoja

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Eva-Karin - 23 juli 2010 15:04

Just nu är det mycket osm händer, att balansera jobb, fritid, hund och vänner är inte alltid så lätt (Har tillexempel försökt hitta ett lämpligt datum att träffa Cissi i över en månad nu men när båda jobbar heltid och skift så är det inte så lätt). Men man får helt enkelt göra sitt bästa. I helgen som var så var jag i Jönköping och hälsade på Emma, Kalle och Kiwi. Vi hade en underbart mysig helg med massa olika aktiviter, vi shoppade, badade, pratade, sjöng singstar, drack vin, gick ut och dansade och tränade agility. Minst sagt en ganska händelserik helg :)Men även här hemma har det hänt mycket. Fick besök av mamma i onsdags och vi åkte ut till sisjön och badade. På torsdagen hade vi först ett besök inplanerat till banken (och jag fick ett lånelöfte trots att jag bara har ett vikariat!!!) och lite senare på kvällen så åkte vi för att titta på en lägenhet som jag och Elin hade varit och tittat på tidigare! Och både jag och mamma liksom har förälskat oss i det stället. Det känns så rätt! Så efter en lång och nervös kväll med lite budgivning (tack för hjälpen mamma!) Så är lägenheten min för 600.000 :)

Och inflyttning kommer förhoppningsvis att ske redan om 2 veckor. Och det känns helt underbart för då hinner jag njuta av min stora nya balkong innan sommaren är helt slut. Och jag hinner förhoppningsvis komma iordning innan jag och pappa ska till Irland. Så har förståss inte kunnat sova alls inatt, med alla tankar som flyger. Så det blir nog lite tungt att jobba natt hela helgen. Men måste säga att lönen som jag fick idag gjör det mycket roligare att gå till jobbet. Ska inte säga hur mycket det var men kan säga att det var klart över förväntan!!!


Nu kommer lite bilder från jönköping samt en bild på madrassen som jag har sytt till Lotta och som jag tror kommer passa utmärky i vår nya lägenhet!!



Lotta tycker alltid det är kul att åka o hälsa på hos Emma!


Och tror faktiskt att även Kiwi tycker det är riktigt mysigt att få besök!


      Mys!

     

Världen sötaste vovvar har gemesamt spanat in något..


   Lotta tycker vi är lite dryga som tar sådan tid innan vi kommer och badar!

Här kommer hon med sin upphittade jongler boll som hon verkligen tyckte om..

Tyvär så behöll den bara sin flytförmåg en ganska kort stund, så när Lotta tvekade ett par sekunder för länge att hoppa i och hämta den, så sjönk den :(        

Trots mycket spande och..

Även en hel del letande, så var bollen borta :(

Men det måste vara skönt att vara hund och inte ha så långt minne, för vad gör det att man har tappat bort sin favorit boll när man fem minuter snare får träna agility :)


  Emma och Kiwi har blivit superduktiga!  

Sötnos!


   Så tack för en supertrevlig helg!!


  

Nu kan både Lotta och Kiwi sova gott på sina nya madrasser (även om just denna oxå är Lottas)


Här är den jag har sytt till Lotta...              

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards