lottaskoja

Alla inlägg under september 2010

Av Eva-Karin - 28 september 2010 18:06

NU har jag bestämt mig, blir tävling den 13 november i varberg! Så nu innebär det en hel massa tränande om det ska gå bra. Har varit iväg med Elin och Alfons idag. Lotta var på topp, men det betyder också att hon är väldigt svårstyrd för när hon är på G så springer hon bara på utan att kolla på mig. Så vi får jobba hårdare på samarbetsövninga tror jag :)

Annars så var jag på kamerakurs i söndags, var faktiskt riktigt lärorikt, men är väldigt svårt, så kommer ta lång tid innan jag kommer in i att använda bländare och slutartider manuellt. Men det känns roligt och spännande att börja iaf.


Här kommer lite bilder från dagens träningspass i helt underbart höstväder.


  Blå himmel med bara små stackmoln (eller vad det heter)   Underbar utsikt får man från skogen bakom Kallebäcksbhk   Skogarnas grönska börjar försvinna.   Världens bästa!   Och sötaste!     Var längesen vi körde platta tunneln, första gången tyckte hon den var läskig men sen var den bara superkul!   Långhoppet, tur att vi människor slipper hoppa :P!     Sötaste Alfons hoppas som en känguru enom slalomet :)   långhopp!   Söt!  





   

Min nummer 1!  



En liten filmsnutt!

&hl=sv_SE&fs=1&">   

Av Eva-Karin - 25 september 2010 13:55

I morgon klockan 10 ska jag på fotokurs. Det är en nikonkurs som ingår i den digitalkameran jag fick i examenspresent. Hoppas verkligen att den blir givande. Jobbar nämligen natt denna helgen så det känns verkligen sssuuuper tidigt att behöva gå upp klockan 9. Får hoppas på en lugn natt så jag kan gå hem i tid iaf. Annars blir det nog svårt att ta sig ur sängen.

Hade massa spännande djur att ta hand om inatt. Bl.a en råtta. Den första levande råttan jag någonsin har tagit i. Fick stå en stund och andas djupt innan jag vågade peta på den. Men hon var faktiskt väldigt snäll. Även om jag fortfarande inte kan säga att jag tycker de är söta :P


Annars så har jag funderingar på att delta i en agilitytävling i varberg i början av november. Elin ochAlfons som vi tränar lite med ska dit. Och jag behöver något som motiverar mig att träna. För det har blivit lite dåligt med det på sista tiden.

Men nu ska det bli storstädning här hemma och sen en långpromenad med Lotta i regnet!



Hoppas på en givande kurs i morgon!!  

Av Eva-Karin - 23 september 2010 20:43

Har haft en superbra dag. Började med ca 3 timmars Agility träning tillsammans med våra gamla kursare Elin och Alfons. Roligt och lärorikt och jag kom på en hel del grejer som jag och Lotta verkligen måste träna på. Kvällen har jag sedan spenderat med att sy gardiner av de tyger som jag köpte igår.          

Av Eva-Karin - 19 september 2010 20:56

Helgen har fört med sig en blandad kompott av händelser. Jag och Linda har varit nere i Varberg. Där har vi (förutom att ha ätit massor med mat hos farmor) varit på SecondHand och på Ullared. Vi fick köa för att komma in och det var lite kaosartat i början, men efterhand blev det mindre folk så att man faktiskt kunde komma fram med kundvagnen utan att knuffas. Och snälla Farmor och Farfar fick vara hundvakter åt Lotta medan jag och Linda var ute och roade oss.


På vägen tillbaka till Göteborg körde vi av för att kolla på Tjolöholmsslott. Vi kom dit vid 19.30 så det blev bara en snabb visit eftersom solen inte ville lysa så länge till. Men åh va vackert det var. Både jag och Linda kände att vi liksom hade kommit hem. Så nu ska vi bara hitta passande rika makar så att vi har råd att bi där :) Vi kom nämligen fram till att det var stort nog för oss båda. Och det kan ju annars bli lite ensamt att bo så långt ut på landet.

Väl hemma igen blev det några glas vin och ommöblering av vardagsrummet. Har lite problem för vet inte alls hur jag ska ha sakerna här inne. Blir liksom inte helt bra hur jag än gör :(

Idag har vi haft en riktig slappardagar. Det enda vettiga vi har gjort är att rösta. Men det är ju iaf något :)


Nedan följer lite bilder från vårt framtida hem och utsikten från det!         

Av Eva-Karin - 11 september 2010 18:27


    


Landade i ett soligt och vackert Dublin (efter att äntligen ha fått min diskmaskin instalerad här hemma i lägenheten på mogonen innan vi åkte!!Vilken underbar uppfinning)


Guinness fanns överallt!

Dublin är delat i två sidor av en kanal. Så det var många små broar.

        

Ett minne av alla de som dog under den stora svälten på 1800-talet, tror det var 1/3 av Irlands befolkning,



 


Efter en dag i Dublin så tog vi bussen till Cork. Här är ett litet "castle" som vi hittade under en promenad.


 

En vacker och ganska vanlig syn på Irland. finna många gamla slott

 


Det började bli höst även på irland. Men vi hade ändå väldigt tur med vädret.


  

Vårt Bed&Bekfrast i Cork. Det bästa vi bodde på.




 


En av Corks kyrkor


    


Pappa hävdar bestämt att "Guinness is good for you"



 

Men jag tvivlar starkt på det, med den lukten och färgen så föredrar jag vin :)



    

Vi har sett massa strora fiskar i alla hamnar. Men har ingen aning om vad det var för art.


 

Pappa hittade en "fin gammal moped"



 

Häftiga blommor!



  

Jag har hittat mitt dröm hus. Såhär vill jag bo!!!       

Från Cork tog vi bussen till den lilla staden killkaine (eller nåt i den stilen)

Det var en väldigt mysig liten stad. Med mpnga färgglada hus :)




   

En affisch som stärkte pappas påstående...


 



  

Fascinerande val av husfärger...


VI åkte minitåg några kilometer för att kolla på en gamma fästning

Vacker!



 



 


Magiskt ljus!



     


Blommor och bin :P

           



Pappa hittade en gamma drömbil i staden Galway





  En svan som har tagit sig vatten över huvudet :P  


    

Pizza och en flaska vin, mums!


 

I Galway låg de nya husen blandade med gamla stenbygnader

   

Lite riktig sommarvärme, med palmer och allt :)


 

Vi bodde i ett av husen bakom mig, med havsutsikt och allt..


     


 

Det var dyrt att int plocka upp efter hunden. Ändå gick de flesta hundar lösa och vi såg aldrig någon som plockade upp efter dem.

 

Vid lågvatten hamnade alla båtar i hamnen på land. Kanske inte så smart.

 

Inte så lätt att ta en kvällstur med båten då :P


 

Spännande hängbro!

   

Någon som vet vad skylten betyder?


 

Gatumusikanter var det gott om, men det flesta var väldigt duktiga.


  

På kvällarna kryllade det av folk på pubarna, oavsett om det var vardag eller helg.


 

Allt som saknas för att göra denna bild komplett är en flaska cocacola. Det var nämligen vad vår lunch bestod av på alla busturer :) Tror jag har ätit snickers för en hel livstid..

       

Tillbaka i Dublin igen, och våra enda regninga dagar.

  

   Gissa hur högt tornet är...

 


Tack pappa för en underbart rolig resa!


Dags att flyga hemåt.


En bild som säger mycket om det Irländska vädret, regn och sol om vartannat



           

Dublin uppifrån himlen..


 


      


  

På flygplatsen kom mamma och mötte oss med Lotta! Vet inte vem av oss som var mest glad.


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards