lottaskoja

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Eva-Karin - 22 november 2010 15:35

Har varit en händelserik vecka och helg. Jobbade ju fyra nätter i förra veckan, och det tog verkligen på krafterna. När jag vaknade på fredagsmorgonen så kom jag på flera grejer som jag hade missat, inte så mycket som jag hade missat att göra men väldigt mycket jag hade missat att dokumentera, och dokumentationen är ju faktiskt en ganska viktig del av jobbet :( Men men, lite sent att ringa och säga det klockan 12 när jag vaknade för då har ju dagpersonalen redan rondat och jobbat halva sitt pass. Så bara att lära sig av sina misstag och göra bättre nästa gång...

Blev även hundbiren för första gången i onsdagskväll. Var den argaste och hemskaste lilla blandrashunden jag någonsin sett. Men det blev bara ett ganska ytligt sår i vänsterhanden, och som tur var så blev det inte infekterat. Men kan inte förstå hur någon kan vilja he en sådan hund hemma, för han betedde sig precis lika illa mot ägarna :(


Annars har jag haft besök av Linda från jönköping hela helgen. På feredagskvällen var vi på liseberg. Var underbart mysigt och inte alls så mycket folk som det brukar. Is showen var bra (även om vi tyckte att den kunde ha varit lite mer barnvänlig och mysig ) och lagom till vi bestämde oss för att åka hemmåt så började det snöa. Så kom hem till en helt lyrisk lotta. Hon verkligen älskar snö. Den hunden glömmer verkligen allt om hur man går fint i koppel så fort det är snö på marken. Hon vill bara springa runt runt runt och typ slänga sig i snön :) Men man blir verkligen glad av att se henne så lycklig.


På lördagen så blev det först shopping på backaplan och nu är de första julklapparna inhandlade, känns skönt att iaf ha börjat. Och på kvällen åkte vi hem till Caroline för att fira att de snart ska få flytta till en ny lägenhet. Sen blev det utgång. En väldigt rolig kväll med väldigt trevligt sällskap!


Söndagen spenderades mest i soffan :) Och nu, efter en timmes promenad i snö!! Så håller jag på att plocka fram julgrejjorna. Älskar jul!!!


I natt blir det mera jobb. Men ändå skönt att vara ledig på dagarna tycker jag!


  Bilder från förra onsdagen     

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards