lottaskoja

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Eva-Karin - 5 december 2010 14:00

I morse när jag vaknade hade jag inga planer alls för vad jag skulle göra hela dagen, det är inte många dagra det är så, så kändes väldigt skönt faktiskt :)

Efter att ha gått en långpromenad med Lotta i snön (har nog kommit en decimeter till inatt och Lotta var överlycklig) så beslutade jag mig för att ta itu med mina lönespecifikationer, har inte orkat granska dem öve huvud´taget så hade ingen aning om de har stämt eller inte (Blå* är ganska kända för att de inte stämmer tyvärr)

Tog ganska så lång tid att klura ut vilka av de nio ob tilläggen som hörde till vad. Men nu tror jag att jag har fått ordning på det. Har hittills gått igenom 2 av 6 månader. Och de har inte stämt alls :( Men en av månaderna ser det iaf ut som jag har fått för mycket och inte för lite :)

Annars kändes det ganska tungt när jag läste att vi bara kännar 50 kr mer i timmen när vi jobbar natt, känns som vi borde vara lite mer värda än så, och på helgnätter tjänar vi 67 kr i timmen extra, och dagpersonalen tjänar 55. Snacka om liten skillnad :(


För att pigga upp detta något negativa inlägg så kommer lite bilder från min och mammas underbara promenad i vättlefjäll tidigare i veckan...




Underbart vackert med orördsnö och gnistrande sol...

    

Fast det är ju inte ljust så länge på vintern, och när vi hade gått i ca 1,5 timme och inte visste var vi var så började vi nästan bli lite oroliga att inte hitta tillbaka till bilen innan det blev mörkt. Men hittade efter en stund en väg, och efter ytterliggare en stund så mötte vi en gubbe vi kunde fråga om vägen. Så då tog det bara ca  30 min att promenera tillbaka till bilen. Men det är ju inte så lätt att veta när man inte vet var man är...


Tänk att sjöar kan vara så vackra, oavsett årstid så finns det något magiskt över en sjö mitt i skogen...



     Hittade en parkbänk i solen att vila lite på :)


  Någon hade åkt skidor på stigen, så vi visste iaf att vi inte var helt ensamna :)



Lotta var superbusig hela första timmen, men sen började även hon bli trött på att pulsa fram i snön, så när vi väl kom tillbaka till bilen var hon helt slut. Somnade som en stock :)




     

Världens bästa promenadsällskap!!!


  Och väl hemma igen kom lillebror och hälsade på, så blev tacos och sen pepparkaksbak :) Mums  

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards