lottaskoja

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Eva-Karin - 27 januari 2011 14:20

Fick igår provsvaren på Fannys urinprov och hon hade en urivägsinfektion. Fick antibiotika med oss hem men vi skicakr ändå testet på resistensbedömning så vi kan vara säkra på att hon blir helt bra. Fast måste säga att det redan har hjälpt. Igår var jag ute och rastade henne vid 11 och sen sov vi alla tre fram till 08.45 :) Underbart att få sova ut! Annars är det full rulle i stort sett hela dagarna. Har haft besök av olika kompisar i stort sett varje dag (alla vill ju så på jordens senaste underverk) och det är bra social träning för den lilla. Lotta är fortfarande väldigt duktigt med henne. Även om jag börjar tröttna på att hon alltid! går med på att leka. Det resulterar nämligen i att om inte jag går in och bryter så dkulle de leka 12 timmar i sträck :( Men ute är hon inte alls intresserad av att leka med henne. Och det känns faktiskt rätt skönt för då slipper jag försöka konkurrera med henne om vem som är roligast på promenaderna :) Och efter att jag gömde mig för den lilla i förra veckan, då tog det en stund innan hon hittade mig och hon hann faktiskt få lite panik. Så nu håller hon stenkoll på mig. Känns väldigt skönt. Så om jag gömmer mig nu så ser hon det många gånger sanbbare än vad lotta gör :)


      


Och nu har vi börjat lite smått med att träna in frikomando och stannakvar, de passar ju så bra att träna tillsammans. Och vi har även börjat lite smått med cirkelträning. Alltså gå/springa i cirklar där hon ska följa mig på ena sidan. Och hon tycker verkligen det är superkul att träna. Och föremålsintresset känns som det blir större för var dag som går. Underbart!


      


Numera har hon ju även lärt sig att komma tillbaka med leksaken :)

Ikväll ska vi iväg och träna lite agility med tjejerna från jobbet. Fast Lotta har precis börjat löpa så får väll se om jag får ta med henne in. Annars får vi ta det som miljöträning för Fanny...

Och i mogon kommer den ny hundburen till bilen. Är väldigt nyfiken på hur den kommer bli. Misstänker att det kommer kännas ganska liten. Men de får helt enkelt knö ihop sig. Fanny verkar ändå som mest nöjd när hon får ligga väldigt nära Lotta eller mig :)


  


        


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards