lottaskoja

Alla inlägg under januari 2011

Av Eva-Karin - 19 januari 2011 22:08

En liten trettonveckors valp som har sovit så sött hela vägen hem i bilen är just nu sprängfylld av energi. Så lika bra att drenera den så vi kan gå och lägga oss sen :)Blev ju inte så mycket sömn inatt om man säger så. Spänningen var lite för stort.

Men Fanny känns iaf som en riktigt toppenvalp. Verkligen stabil i psyket och totalt orädd för allt. Hon har redan listat ut hur man tar sig förbi kompostgaller (och vi har bara varit hemma i lite drygt en timme) Så får köpa riktiga barngrindar :)


Blev inte så mycket bilder på sjävaste fanny idag. men kan lova er att det kommer.


  Fanny tillsammans med uppfödare Ann   Fannys mamma Peg     Lotta och fanny, inte kärlek vid första ögonkastet direkt ;) Men tror stakt att de så småningom kommer uppsaktta varandra.   Texas i bilen på väg till uppsala. Han ville också vara med och fika :)   Sötnosarna fick sitta därbak medan lilla Fanny fick ligga i knät och på golvet i framsätet.

<3

  

Av Eva-Karin - 10 januari 2011 21:25

Kitty tog lite bilder på vovvarna när de simmade igår, man ser verkligen hur de får ta i för att simma mot strömmen.





  






Tänk att man kan spendera en hel dag framför tven. För det är verkligen vad jag har gjort idag. Med lite avbrott här på datorn och lite telefonsamtal. Känns lite deprimerade såhär i efterhand. Man är ju inte direkt sjuk för att man har ont i munnen. Men har verkligen inte orkat göra någonting. Men tror jag ska ta och samla mig och gå en mysog kvällsrunda med vovven nu. Det förtjänar hon verkligen efter att ha sovit hela dagen. Och nu har alla värktabletter tagit bort den värsta smärtan. Så får väll passa på. Bara jag inte halkar och slår mig..  

Av Eva-Karin - 10 januari 2011 12:13

   Började lite smått i lördags kväll känna att det gjorde ont i min visdomstand i underkäken. Tänkte att det är väl säkert ingen fara, den håller antagligen bara på att växa fram ordentligt (det har i flera års tid bara varit en pytte liten del av den som man har sett). Men igår började det bara göra ondare och ondare och nu när jag vakande så känner jag mig alldeles tjock i halsen, kan inte riktigt öppna munnen och det verkligen värker. Så efter lite ångest beslöt jag mig för att ringa tandläkaren. De hade inga tider förrän i morgon vid klockan 14. Så det är väll bara att stå ut tills dess. Men aj vad ont det gör. Och inte blir det bättre av att veta att det säkert kommer göra svin ont i morgon också, då skulle de spola rent åt mimg sa hon :( Ajajaj. Kanske ska försöka sno åt mig någon antibiotika kur på jobbet i stället och hoppas att det går över av sig själv :)

Tur att jag iaf har världen snällaste hund (får väll se hur det går senare i livet om jag nu får en till) så hon ligger utan att klaga och sover, trots att hon inte ens har fått gå ut och kissa än. Har inte orkat klä på mig eller ens försöka äta frukost. Kan ju knappt öppna munnen och än mindre själva normalt, och absolut inte tugga. Men men, får väll bli svält till i morgon helt enkelt.

Nu ska jag fortsätta att tycka synd om mig själv och se på någon bra film så jag slipper tänka på hur ont det gör.





Om ni tycker Lotta ser lite deprimerad ut på bilden så är det inget mot hur jag känner mig nu :(




Av Eva-Karin - 6 januari 2011 20:43

Vi har haft snökaos i snart tre dagar. Började i tisdags, men då trotsade jag och Kitty vädret och tränade lite agility ändå. Man har ett ganska lyxigt jobb när man kan åka dit och träna lite innan man börjar jobba. Och i helgen innan jobbet tänkte jag att hon skulle få simma lite. Min lilla pärla. Igår var vi ute med Elin och Alfons i Ängårdsbergen. Tog oss över en timme att ta oss hemifrån och till sahlgrenska. Snacka om att jag är glad att jag inte jobbar där. Fast att det tog så lång tid var nog även snökaossets fel. Bussarna gick ju inte direkt fort.

Tyvär så var det lite för mörkt ute för att det skulle bli några riktigt bra kort. Men hundarna var iaf nöjda och glad efter att ha fått hoppa och skuuta en och en halv timme i en halvmeter nysnö :)


  


Idag blev det ytterliggare en promenad i snöstorm. Men ingen är mer nöjd än Lotta. Det är verkligen det bästa hon vet att få springa i snö.

Kitty och Texas kom hit vid 17 tiden. Hade ingen lust alls att sitta själv hemma hela kvällen, så mutade med lite pizza och mys och då kunde hon inte säga nej :)

Blir många lediga dagar när man jobbar nätter. Och i vanliga fall brukar jag inte alls ha några problem alls med att fylla dem med diverse aktiviteter, men den senaste vecka så har jag verkligen inte orkat göra annat än att träna lotta och sitta framför datorn eller tven. Och då känner jag mig inte alls nöjd med livet. Men nu är det ju snart vår, så då blir det lättare att hitta på mer saker ute.


Nog babblat för nu. Ha det bra allihopa!

Av Eva-Karin - 4 januari 2011 14:11

Hade en klar plan på vad jag skulle skriva om när jag loggade in här idag, men efter att ha laddat upp lite bilder är planen som bortblåst och jag kan inte ens komma ihåg vad jag tänkt skriva om. Så i brist på skriv inspiration så kommer lite av de underbara bilder som kitty tog i vättlefjäll innan jul.

Saknar verkligen det kalla och snöiga vädret, nu är det plussgrader och allt håller på att töa bort :(


Tre vackra vovvar :) (och en nästan ännu vackrare bakgund) 





  

Min älskade lotta och min förhoppningsvis framtid agilitykompis :)



  Texas får posera framför de vackra flickorna.




Det är inte alls skönt med snö i tassarna tyvker Lotta, men om man lägger sig på sidan och ser hjälplös ut så smälter man iaf mattes hjärta och kan därmed få lite hjälp att plocka bort den hemska snön.








Min alldeles egna lilla snöängel :)


  Det är roligt när man har flera vovvar, för då är det alltid full fart som gäller! 


  Sötaste lotta sitter ofta och biter i ena kinden, ser ganska så komiskt ut när hon gör det..   Det är inte helt lätt att få tre hundar att sitta stilla och vara med på kort, fast både texas och lotta är ju tämligen erfarna fotomodeller. Lotta den stackaren börjar bli så van att posera så hon vet i princip att när jag tar fram kameran så ska hon stanna och titta på mig och se söt ut :)



Världen bästa kompisar tycker jag och Lotta! (Lotta har ingen annan som hon leker lika hjärtligt med som hon gör med Texas) Och Tack vare dessa två underbara så är det nu återigen liv i min mobil!!! Fast kan fortfarande inte förstå var jag har gjort av laddaren.


Ha en bra dag allihopa!

  

Av Eva-Karin - 3 januari 2011 11:59

och jag kan inte göra något åt det eftersom jag inte hittar laddaren :(

Så just nu är det ingen ide att försöka få kontakt med mig på telefon, skicka ett mail eller något i stället :)


Om någon har något bra förslag på var laddaren kan ha tagit vägen så tas det tacksamt emot. Man blir väldigt handikappad utan telefon :(


  

Livet var klart enklare när man var liten :)



Av Eva-Karin - 2 januari 2011 16:51

Är så glad att Lotta har utvecklats till en tämligen skottsäker och trygg hund. Hon har knappt reagerat på smällare och raketer, och det är ganska stor skillnad från hur hon var när jag först fick henne. Och är så tacksam för det, eftersom det i princip har smällts smällare här i fyra dagar nu. Fattar inte varför inte folk kan hålla sig till enbart nyår. Har även passat bordercollie Bella, och hon tycket inte alls det var roligt med smällarna, kröp ihop och blev stressad. Men eftersom jag jobbade nyårsnatten så hade de det iaf lugnt och skönt på jobbet. Dit in är det väldigt bra ljudisolerat så man hör inte ensatt det smäller utanför.

Annars har jag äntligen bestämt mig (tror jag iaf) för att skaffa en hund till. Ska prata med en uppfödare av bordercollie på my dog. Så får vi se vart det leder.

Men känns iaf väldigt spännande. Just nu trivs jag även väldigt bra på jobbet, och saknar inte alls att jobba med människor. SÅ får väll se om jag inte lyckas lösa det där med legitimationen så att jag kan jobba kvar.


Har annars haft en riktig lat helg, hade lite planer på att åka ner till varberg och hälsa på farmor och farfar, men var så fruktansvärt trött när jag vaknade i lördagsmorgon att jag inte orkade. Dessutom passade jag ju Bella. Så lördagen spenderades med en mysig långpromenad i skogen, tv tittande och lite klickerträning inne. Idag har jag varit ute med kitty och texas i vättlefjäll. Var ganska mycket folk där idag (vi har haft en väldigt tur de andra gångerna och typ varit själva) Men vi har hittat en riktigt mysig väg som inte verkar vara så populär så fick ändå gå ganska så ostört i en timme.

Underbart väder och underbart sällskap. Här kommer en bild från förra gången vi var där, Den svarta hunden framför mig är Bella, och planen är att vi förhoppningsvis ska hinna träna lite agility tillsammans :)


  

Gott nytt år allihopa! 

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards