lottaskoja

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Eva-Karin - 1 februari 2011 12:04

Tackar så väldigt mycket för de stöttande kommentarerna. När jag låg i sängen inatt och tänkte igenom alltihopa så kom jag fram till att det som nog gjorde mig mest stressad var att alla sa olika saker, så när jag försökte lägga ihop allt så blev det för mycket. Får helt enkelt hålla mig till det som känns rätt för mig. Och får sen be om hjälp av någon jag känner och litar på om det skulle bli några problem :) Känns mycket bättre idag! Men inatt har vi sovit i ca 12 timmar, med avbrott för en liten kissepaus klockan 1. Men annars så somnade vi vid 22.30 och gick upp vid 10.45 :) Underbart!!


Mys tjejerna ligger numera helst på varandra när de sover :) Iaf om Fanny får välja...  


Annars måste jag säga att lilla Fanny skulle bli en utmärkt skridsko åkare, hon är ju faktiskt uppväxt till största delen på snö och is. och igår när vi var ute så gick vi ner för en isig backe, och då springer hon så hon kommer upp bakom lotta, sen ställer hon sig bara så att hon glider med bredsidan ner och förbi henne så hon hamnar rakt framför henne. Snacka om helskön tjej alltså :) Undrar hur hon reagerar när all snö och is försvinner, men det lär jag väl snart märka för idag regnar det så nu smälter det bra fort! Och det var en sak hon verkligen inte tyckte om, regn! Fy fasen för att gå ut i det blöta, äckliga och kalla vädret sa hon. Och när vi kom in fick hon riktig vattenspunk och ville bara springa och gnugga av sig. Så när jag skulle torka henne kunde hon inte stå stilla utan slängde sig in i handuken och bara ville bli gnuggad :) Så himlans go den lilla tjejen.


  <3   Aj ;)    

Tur att hon ger igen ibland iaf :)

  



Och idag har iaf Lotta upptäckt vår nya kompis, Linus kanin :) Fast det var bara för att han avslöjade sig genom att gnaga på käckebröd medans vi var i köket :) Himla mysigt med kanin, det får mig verkligen att saakna min gamla Rasmus som verkligen var jordens bästa och vackraste kanin!!


  Det här är Linus!   Verkar vara en riktigt söt och go krabat!  


Annars så har jag börjat leka mer med kameran igen, har ju ett ypperliggt tillfälle nu när jag har så söta varelser att träna på :) Men orkar inte läsa igenom hur man ska göra så just nu bara provar jag mig fram.

Och det lilla monstert växer ju så fort, vägde 7,5 när jag fick henne och nu väger hon 9,2. Nästan så man hör hur de knakar :) Men man får ju iaf passa på att förevig den underbart vacka valpperioden :)


  Lite trött efter allt bus!   Lottas huggtänder är minnsann inte att leka med dem heller :P   Att bita lotta i frambenen är bland det bästa och roligate som finns!  


Fast det tycker inte Lotta :)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards