lottaskoja

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Eva-Karin - 3 februari 2011 20:51

Så underbart go är hon min lilla valp!

Trodde ju inte det skulle gå så bra på jobbet igår. Jobbade 10-19, och det är väldigt många timmar för en liten valp i en liten bur :( Men hon fixade det verkligen galant. Låg och sov varenda gång jag kom och när de andra var i stallet satt hon bara tyst och kollade på dem. Rastade henne ungefär varannan timme och annars var hon bara nöjd och glad. Blir bara så full av glädje när man ser henne ligga där och sova! Så efter jobbet (och även innan) så tog vi en jejäl lek och bus runda :)

Idag har snällast Kitty passat henne. Kom och hämtade henne vid klockan 13 på jobbet. Så hon skulle slippa sitta en lika lång dag till. Imorgon blir det 7-16. Men det känns lite bättre för hon känns naturligt tröttare på förmiddagarna.

Men det var verkligen skönt att hon hade fått busa och vara ute idag. För då kunde jag med gott samvetet åka och handla direkt efter jobbet och sen bara åka hem och äta och sätta mig framför tven. Har varit ganska stressiga dagar på jobbet så blir verkligen trött. Har varit nästan fullt på vår intesvivårdsavdelning så jag har fått vara där i två hela dagar och det tar verkligen på krafterna.


Annars är det lite småfarligt att ge valpen tuggben, för hon tuggar bara litegrann och sen sväljer hon dem hela. Och jag tycker det är ganska obehagligt, för tror det tar ganska lång tid i magsäcken innan de löser upp sig :( Så får hitta på någon annan lösning, har ett så stort ben att hon bara kan tugga och inte svälja. Men då när hon tröttnar på att tugga så blir hon jätterastlös. För då måste hon ju hitta något ställe att gömma benet. Hon är faktiskt jättesöt när hon går omkring och försöker gömma det. Men blir liksom aldrig riktigt nöjd :) Nu ska vi ut en kort kisserunda. Sen blir det bara en snabbdusch innan sängen kallar. För i m orgon står klockan på 04.45 :( Det är ungefär då jag brukar somna i vanliga fall. Tur att man är flexibel :)   Hon har iaf lärt sig att om Lotta morrar, då får man lämna henne ifred :)   Men man kan ju utmana ödet oxå ;)   Bara man smyger fram riktigt sakta så kan det ju gå bra...  

För allt som Lotta gör är ju bara sssååååå roligt!


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards