lottaskoja

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Eva-Karin - 13 februari 2011 20:25

I morse var dett 22 minusgrader när vi vaknade. Inte alls så roligt när man är liten valp. Men efter att solen tittade fram steg det iaf till 15 grader så då fick det bli lite bus i trädgården innan jag och lillebror satte oss i bilen och begav oss hem till Göteborg igen. Skönt att åka ifrån all snö, även om det är helt otroligt vacker med frost i alla träden och en meters gnistrande snö så vill jag verkligen ha vår nu. Tyvär har det visst även kommit lite snö här hemma och all is som hade försvunnit har komit tillbaka :(  Hatar is. Den ställer bara till det så att man inte ens vill vara ute och gå. Tänker på valpens stackars växande ben och leder.... Annars måste jag säga att min lilla valp imponerar så mycket på mig. Hon tar allt i livet med förvånansvärt stort lugn. Trots att vi nu har varit mellan sex och åtta personer hemma och alla har sprungit runt så har hon kopplat av och sovit. Har lekt och busat med alla förståss men fann sig gensat till rätta i det nya huset. Tror säkert att mycket är tack vare Lotta :) som nu även har fått massa ensamma promenader med mig och mamma och har verkligen njutit av uppmärksamheten :) Inte alltid så roligt att ha valpen släpandes i hasorna när man är van att få all uppmärksamhet själv...


Nu sover de båda sött här hemma i lägenheten och jat surfar runt lite och längtar till man kan sätta igång att träna på riktigt med min lilla stjärna. Är så mycket jag vill prova. Och hon är så rolig att träna med. Sitt och stanna och ligg och stanna klarar hon nästan hundraprocentigt. Även när jag kastar iväg godis eller leksaker. Och hon är en hejjare på att apportera, och kommer hittills väldigt gärna tillbaka med leksakerna. Och det är något jag verkligen ska kämpa för att behålla. Men så är hon ocksp väldigt lättbelönad. För det finns ju inget bättre på den här jorden än MAT!!


Det var allt från idag. Nu ska jag se klart "how I met ypur mother" sen är det og sovdags för oss alla tre :)


  





Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards