lottaskoja

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Eva-Karin - 18 februari 2011 14:46

En underbar promenad, med underbart väder och underbar kompisar. Både för mig och vovvarna :) Elin, vimsa och casper! Så nu ligger mina vovvar här helt utslagna av allt bus (lotta har iof inte busat så mycket utan mest gått bakom oss och ätit pinnar). Och även Elins vovvar var pinn ätare. Eller snarare så var de bara sådana som bär pinnar. Och då hade det ju inte varit så stort problem. Problemet med mina två är ju att de faktiskt äter pinnarna :( Fick även se lilla Fanny i en ofokuserad roll där hon inte alls brydde sig om matte. Trist :( Men det är klart att ha man tre goldens att konkurrera med så är det allt något riktigt bra man måste kunna erbjuda för att få ha hennes uppmärksamhet.... Tåls att tänka på och med lite mer förberedelse med godare godisar och roligare leksaker ska jag nog se till att vara ännu roligare nästa gång... Här följer som vanligt en bildserie :)


  Duktiga Vimsa och Casper..   Casper <3 snö!!!   FInns inget bättre än att rulla sig!!   Hallå!! Är det ingen som förstår att valpen vill leka???


Var visste helt omöjligt att få fyra hundar att vilja se bra ut på kort...







     


Idag gick det inte ens med tre :(


  Sötaste sötaste casper...   Fanny hittade verkligen en ny bästa kompis i Vimsa...   Springa fort är superkul!!!  

Mys med 4a vovvar.. och vi mötte knappt en människa på hela promenaden så du kunde gå lösa hela vägen (alla utom fanny som fick ett avbrott i ryggsäcken)


  Bilder från gårdagens bus.... Lotta kan verkligen konsten att se farlig ut!   <3   Lottas vanliga lekstil. Varför slösa energi i pnödan genom att stå upp när man lika gärna kan ligga ner och busa...   Då kan man ju bara fortsätta sova igen när valpen tröttnar...   Den lilla söta valpen älskar tuggben. Men man får vakta henne för annars tuggar hon bara av någon centimeter och sen sväljer hon det helt...   Hon är världens största matvrak. Men vi håller fast vid det Ann lärde henne, ögonkontakt och vänta på varsågod innan man får äta..


Och när man väntar på något gott så sticker gärna den lilla söta tungan ut :)



Sötast förstår inte alls varför man ska vänta så länge innan man får äta <3

        Såhär vacker såg min hand ut efter gårdagens promenad. Kan intyga att valpens tänder är väldigt vassa. Och hon biter ganska hårt när hon biter efter leksaker men missar det och träffar min hand i stället.... Så det är inte första gången det blir blodspill kan jag lova...   Bus!!!   Jaktlek!!   Gos!!   Mys!     

Tack för en underbar promenad!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards