lottaskoja

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

åh så bra det känns..

Av Eva-Karin - 21 februari 2011 16:21

känns som vi gjorde ett genombrott på promenaden idag. Jag och valpen. Beslöt mig för att ta itu med ätandet av allt ute och tog därför med en vattenspray flaska ut på promenaden. Och det funkade I början hade jag en lina på henne så jag skulle hinna ifatt henne om hon gjorde något men eftersom hon aldrig går speciellt långt ifrån mig så var det inga problem utan heller. Behövde ju inte träffa med vattnet utan hon fattade ändå att det var fel att äta pinnar och att det var ett beteende som inte lönade sig. Så nu tittade hon faktiskt upp på mig innan hon tänkte ta något och då kunde jag bara säga nej och sen berömma i massor när hon lyssnad!!! Så roligt nör man gör sådana framsteg. men hon är ju en smart valp så...


Annars är jag även så imponerad av Lotta. Har alltid tyckt att hon har gett upp ganska snabbt innan när jag har laggt eller kastat ut leksaker som hon ska leta efter. Men igår så letade hon nästan i två minuter tror jag innan hon hittade den. Och hon letade fokuserat hela tiden. Och samma sak idag. Och svansen går som baar den och man kan se hur hon verkligen anstränger sig. Så roligt att göra sådana övningar med henne när man kan se hur kul hon tycker att det är. Det svåraste är att gömma leksakerna, för de flesta hittar hon på en gång.


Annars har vi haft en väldigt oproduktiv dag. Den enda vettiga jag gjort är att boka tid för bilen på service. Ska dit på onsdag och lämna den innan jobbet. Hoppas det inte blir för dyrt bara. Så får väll också passa på att städa bilen i morgon. Vill ju inte lämna in en bil med massa skräp i. Och eftersom bilburen tar upp hela bagaget så hamnar ju liksom allt annat i baksätet. Och det ger ett väldigt stökigt intryck...


Nu ska jag gå och laga lite mat..


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards