lottaskoja

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Eva-Karin - 22 februari 2011 15:57

Fick med lillebror på en promenad i slottskogen idag. Bra miljöträning för valp och trevligt ställe att gå på även för resten av oss :) Fast det var lite kallare än beräknat, står baar -1 på termometern med det känns som -20 ute. Det gjorde onte i händerna så fort man tog av vantarna. Och man kan ju inte ha på sig vantarna hela tiden när man ska ta kort eller ge valpen godis, så lite smärta får man tåla, här kommer iaf lite bilder...


 

Johan och Lotta spanar in sälarna, Fanny fattade nog aldrig riktigt att det var några konstiga djur nere i vattnet




  Bara lite snö och is kvar nu... (fast johan var faktiskt nära på att halka två sekunder efter jag tog bilden... )  

Trevligt sällskap!


  Sötnosen försöker lokalisera var ljudet kommer ifrån , vi är vid "barnens zoo" och det är en tupp som gal från något av husen...   Lite mer snö, och vacker men ack så kallt väder...   en av tre älgar...   den andra... de får grenar ihopknutna som sätts i träden så de ska ha något att pyssla med, annars är det nog inte så mycket mental stimulans som de får. De brukar se rätt så deprimerade ut faktiskt..   <3     Miljöträning hos pingvinerna...     Spännande med roliga djur!

Sälarna..


Fanny tyckte de stora älgarna var väldigt läskiga, så är tur att man kan ha med Lotta oxå som visar tydligt att de absolut inte är farliga :) Så efter lite boffande på dem så kunde hon koncentrera sig på mig igen.


Nu ska jag ringa bilverkstan och höra om jag kan få lämna in bilen i kväll i stället för i morgon. Blir lite tajt om tid innan jobbet imorgon annars...


     

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards