lottaskoja

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Eva-Karin - 31 mars 2011 13:41

De orden är en väldigt kort sammanfattning av gårdagen, den började med 8 timmars hårt arbete :) Sen kom lillebror hit för att hjälpa mig att byta till sommardäck, eftersom det var så fint väder så tog jag ut en filt och satte fast hundarna ute på gräsmattan så de slapp ligga inne själva. Efter en stund kom även Kitty för att "hjälps till", men eftersom man i stort sett bara kan vara en när man byter däck så började vi ägna åt oss lite agilityträning i stället. Tog ut två hinder på gräsmattan precis utanför mig, och efter ungefär 15 minuters träning så ryter granfrun från andra sidan att nu får vi faktiskt ta in våra hundar, för hennes hundar är minsan jättekissnödiga och hon kan inte gå ut med dem om vi är där. och så skulle det ju inte vara i ett bostadsområde! :( Detta hade ju varit helt ok, om hon hade frågat snällt. Men hon verkligen skrek åt oss. Och hur hur tusan kan hon ens möta folk på promenaden om hon inte vågar gå förbi våra hundar, de låg uppbundna en bra bit in på gräsmattan och inte i närheteten av var hon skulle gå... Knäppa kärring, blir så arg. Men chokade som vi blev så la vi ner träningen och tog in hundarna. Hon hade ju liksom förstört glädjen, så medans jag hjälpte lillebror att göra klart så bakade Kitty en kladdkaka åt oss. Den varade nig inte mer än 30 min efter den kom ut ur ugnen :) Men vaddå, att äta en tredjedels kladdkaka i stället för middag är väll inte fel :)


Idag har jag varit duktig och tvättat både mattor och jackor. Har även klippt ihop en liten film på Fannys trix. Och nu ska jag och Kitty snart trotsa regent och åka och träna lite ändå.


Hoppas ni gillar filmen :)


 

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards