lottaskoja

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Eva-Karin - 3 april 2011 14:41

Idag är det verkligen tråkigt regning mulet göteborgsväder. Jag känner verkligen hur olika väder påverkar humöret. Är det soligt och fint så blir jag på bra humör och får massa energi men om det är sånt här väder vill jag helst sitta inne framför tven :(


Men tog mig iaf i kragen och åkte ut till Charlotte och har haft en underbar stund hemma hos henne. Och katt mötet har gått över all förväntan. I början var Fanny lite rädd för katten, men efter ca 5 minuter var hon helt såld och sen lekte de i princip konstant :) Så söta, tog tyvär inte med kameran så blev inga bilder.

Det gjorde däremot Kitty igår när vi simmade hundrna. Hon har även satt ihop en helt underbar film som kommer på bloggen i morgon. Tills dess får ni nöja er med lite bilder :)


I kväll blir det en tur till halmstad för att kolla på lägenhet till Kitty, valde mellan det och agility träning, men eftersom vädret är som det är och hundarna redan är trötta efter allt busande så blev det halmstad tur och retur.


     Lotta tar en paus mellan simpassen.. (egentligen brukar hon faktiskt hinna somna, tar sällan mer än 1 minut för henne att göra det ;) )   Fanny verkligen stormtrivs i det varma sköna vattnet i poolen, undrar hur hon kommer agera utohus till sommaren. Hon hoppar ju  fortfarande över vattenpölar och tycker det är äckligt md vatten ute, men det kanske ändrar sig. Fast i pollen vägrar hon i stort sett gå upp ur poolen, om hon inte är i och simmar så sätter hon sig på rampen ni ser på bilden (ni kommer få se på filmen i morgon). Och om hon gör samma sak utomhus när det är kallare vatten så kommer hon ju bli alldeles nerkyld :(


Sötisarna är hyfsat torra igen efter badandet :)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards