lottaskoja

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Eva-Karin - 9 april 2011 11:06

Just nu känns det som att våren är här på riktigt, solen skiner och det är varmt och skönt ute. Fanny har upptäckt nöjet med att ligga ute på balkongen och studera livet utanför :) I torsdags var det tävling på GMBK, superkul och trots att det nästan blåste storm till att börja med så var det en väldigt lyckad kväll. Och att vi är så många från jobbet som tycker så mycket om agility gör det inte sämre. Är kul när man har många man känner och kan hejja på :)


Det första hopploppet kändes sådär, vi diskade oss i en supersvår tunnelingång efter att jag placerat mig helt fel innan långhopper (glömde kolla var jag sprang så trodde långhoppet stog två meter långre ut än vad det gjorde :) ) och sen drog förståss Lotta på första bästa hinder :)



 


Andra loppet kändes bättre, är riktigt imponerad över hur hon tar gungan, för den har vi inte tränat på hela vintern, och förra tävlingen sprang hon ju upp på den och typ trillade av för hon trodde det var balansen. Sen var det ju mörkt, så när balanshindret kom så trodde hon nog att det också var gungan så hon kröp fram i början och såg inte ut att förstå varför den aldrig tippade :)

Loppet var felfritt fram till sista hindret, där jag nog är för snabb frammåt och får henne att riva... så fem fel blev det.



 

Igår kväll had ett litet gäng från jobbet taco kväll hemma hos mig, supertrevligt med lite vin och massa pratande :) Ser fram emot många fler sånna kvällar, fast då kanske det blir grillkvällar i stället, för nu är det ju snart så man kan sitta ute i stället :)


Idag kommer bästaste syster på besök från örebro. Så jag åker in någon timme tidgare och stadstränar valpen lite tänkte jag. Hon är ju van med det mesta känns det som, men vi har bara sprungit genom nordstan tidigare för att hinna med tåg, så tänkte idag strosa omkring lite mer och bara låta henne upptäcka. Är ju dessutom så underbart väder.


Nästa helg blir det tyvär jobb. Då ska även uppfödaren Ann ha valpträff, hade så gärna varit med. Är så nyfiken på hur Fannys syskon ser ut och hur de är till sättet. Undrar om de är lika... Men det är lite långt att åka, och nu jobbar jag ju oxå, så får ta det en annan gång...


På måndag blir iaf lilla valpen 6 månader. Så nu är hon inte så liten längre :) Fast hon kommer nog alltid att vara lilla valpen i mina ögon :) Häromdagen stod jag förresten och borstade tänderna samtidigt som jag gav henne lite kvällsmat (ni som känner mig vet ju att jag aldrig bara står still och borstar tänderna utan oftast går omkring och pysslar med annat samtidigt). Iaf så ställde jag som vanligt ner skålen och hon står och tittar på mig och väntar på varsegod. Men försök säga varsegod med tanborste och massa tandkräm i munnen. Jag försökte tre gånger tror jag. Och valpen tyckte inte det var godkänt så stod bara kvar och tittade på mig. Till slut fick jag ta ut tandborsten och spotta ur munnen helt och sen säga varsegod. Och först då kunde hon börja äta. Hon är för söt min lilla gris :)


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards