lottaskoja

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Det underbar livet med hund...

Av Eva-Karin - 14 april 2011 18:30

Kan inte förstå varför inte alla människor vill ha hund. Det finns verkligen inget som går upp mot det. Spelar ingen roll hur deppig, trött eller sur man är, de älskar en ändå, och lyckas på något konstigt vis alltid få en på bra humör igen <3


 


Igår var det agilityträning på jobbet på kvällen (efter massa repetition på människokroppen då jag hjälpte en kompis som läser till sjuksköterska att plugga inför anatomi och fysiologi tenta). Vi har lyckats få vår duktiga arbetkompis Jenny att hålla kurs för oss. Och oj vad kul det var. Hon lyckades få mig att få Lotta mer taggad än på riktigt länge och det kändes verkligen riktigt kul. Sex gånger ska vi hålla på och ser vekrligen fram emot allt vi kommer lära oss. Älskar verkligen att träna med Lotta när hon är taggad, då är hon verkligen världens bästa hund!


Idag började vi dagen med att göra rent vinterdäcken, mamma påminde mig lite väl sent om att man bör göra rent dem efter man har tagit av dem och innan man ställer undan dem för sommaren, eftersom de har massa salt på sig och annars kommer att rosta. Så började morgonen med att släpa ut alla fint uppställda däck igen och sedan skura dem. Men nu är det gjort iaf. Och det var riktigt soligt och fint väder så det kändes ändå rätt skönt att vara ute och pyssla med något.


Sen bar det av till vättlefjäll med bästaste Elin, Casper och Vimsa. Vättlefjäll är verkligen nya favvo stället. Man kan alltid gå bra skogspromenader där hundarna kan springa bäst det vill och man möter i princip aldrig någon. Och den enda gubben vi mötte idag berömde oss för att vi hade så duktiga hundar. Då blir man glad! Alla hundarna uppförde sig verkligen toppen idag. Och bättre inkallning än jag har på Fanny just nu kan man verkligen inte önska sig, hon vänder trots att hon är mitt i lek och hon springer förbi tre leksugna hundar och gör allt för att komma så snabbt som möjligt tillbaka till mig.... Förutom när hon är i vattnet... Då har hon visst inte riktigt fattat vad "kom" betyder längre. Och jag står där som ett fån, vad tusan ska man göra när hon inte lyder, kan ju inte direkt bege mig ut i vattnet och hämta henne, det är ju svinkallt :) Tips mottages tacksamt, fast egentligen är jag bara glad att hon tycker om vatten. Lydnaden kan vi träna mer på i sommar när jag faktiskt kan tänka mig att vara med och bada.


Blev iaf massa fika, bad och bus med hundarna i den underbara solen. Och det är så roligt att vara ute med Casper och Vimsa. För Fanny och Vimsa verkligen älskar varandra. De två är verkligen av samma skrot och korn och om de inte springer och busar så ligger de helst och pussar på varandra. Och sen har vi Lotta och Casper som mest håller sig nära oss och istället för att busa med de andra så går de oftast runt själv och filosoferar över livet. Riktiga livsnjutare....


Nu har jag avnjutit ett par sköna timmar på min underbara balkong och hundarna är fortfarande trötta och goa efter promenaden. Så nu blir det väll att laga lite mat som jag kan ta med till jobbet i morgon. Måste även tillägga att hundar inte bara är roliga när de är vakna, vet inga andra hundar som drömmer så mycket som mina, de gör allt från att springa till att verkligen prata i sömnen, i går efter agilityn låg båda två och gnällde och skällde i sömnen, tur för dem att de är så söta när de håller en vaken på nätterna :)

Kan helt enkelt inte föstå varför inte alla människor har hund :)


 



 
 
Emma

Emma

15 april 2011 06:38

Ja hundar är verkligen underbara :D Saknar min lilla toka nu! ;) Fanny ser ut att ha fått mycket längre hår. Så Fin! :)

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards