lottaskoja

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Eva-Karin - 20 april 2011 21:31

Det enda som hade varit bättre i det avseendet är om hundarna faktiskt hade varit inkuldearde i arbetet. Och inte bara fick följa med och sitta i bur... Men att kunna träna agility på jobbet och simma i poolen är verkligen lyx. Att man dessutom har så många underbara kollegor som dessutom är lika stora hundnördar som man själv, ja det gör ju inte saken sämre. Dagen har spenderats med ännu en privatlektion för min blivand SSK kollega. Idag repeterade vi matspjälkningen. Väldigt roligt och nyttigt för mig och kul att få hjälpa till. Så nu håller jag verkligen tummarna att hon klarar tentan i morgon....


I kväll har det varit agilityträning på jobbet igen. Underbart rolig och man vill bara göra mer och mer. Lotta var i stort sett taggad hela tiden, och då är hon verkligen rolig att träna med. När hon däremot travar över hindrena så vill jag helst åka hem och dra täcket över huvudet.... Finns inget mer deprimerande än att springa och ge järnet själv och så har man en hund som inte ens bryr sig.... Men idag lyckades jag få igång henne igen. Och vi avslutade när hon verkligen var på topp så det kändes riktigt kul. Har fått lite läxa av Jenny att träna på till nästa gång. Och det känns roligt. Och så måste vi alla lära oss att förbereda hundarna tidigare på svängar. Samt lära oss att titta var vi springer och förbereda vår egen väg :) Det är vekligt mycket att tänka på. Men så roligt!!


Här kommer lite bilder från dagen...


  Casper, försöker hinna ikapp matte...   ..hoppas långt...   Leija har tappat bort matte efter tunneln...   Rullar sig i det sköna gräset :)   är tokig :)   Tage   Jenny :)   Valpen "kompis", vorstervalp på 8 veckor och senaste valptillskottet på jobbet...   Super busig och supersöt :)





  

Men varför stå still när man blir fotograferad.... Det var verkligen inte så lätt att få med hela hunden på bild :)



    




         Chili   Min lilla sötnos...   Arro

Delar av gänget som väntar på att banan ska byggas...  


Nu återstår bara 1 jobbdag, sen i morgon kväll styr jag och Kitty bilen mot värmland. Ska bli underbart skönt med 4 lediga dagar!!!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards