lottaskoja

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Eva-Karin - 28 april 2011 20:45

Idag på väg till jobbet så hittar jag en bil som har kört in i en refug, kan se en man inne i bilen som sitter och pratar i mobil. Eftersom ingen annan har stannat så lägger jag hundarna på gångvägen som går precis bredvid och går ner för att se hur det står till. Öppnar bildörren och hittar en man som är ganska chokad och har glaskross i hela ansiktet. Men han är vid medvetandet. Frågar vad som har hänt och om han har ringt efter ambulans. Det har han inte, han har bara ringt sin chef (är inte det konstigt att det är första tanken som dyker upp i någons hjärna, men det är väll så när man är på väg till jobbet). Iaf så ringer jag då efter ambulansen. Och de ska verkligen ha en stor eloge. Tror brandkåren var där på typ 3 minuter. Och ambulansen var inte mycket senare den heller. Jag hade ganska fullt upp med att lugna mannen som ville hålla på och greja med massa saker, kolla ansiktet, pilla på bilbältet m.m Han hade ju jätteont i huvudet så han skulle ju sitta still. Det var min första tanke och det var vad sos sa...  Men höll mig lugn, kunde ge sos en bra vägbeskrivning och lyckades hålla mannen lugn. Så känner mig faktiskt rätt stolt.  Men kan lova att jag kände mig rätt skakig när jag gick därifrån. Och oj så glad jag är att jag har hundar som ligger still när man lägger ner dem. För det fanns inget ställe alls att binda dem. Och still låg de trots cyklister som cyklade förbi och brandbil och ambulans som kom med blåljus. Gissa om jag var stolt :)


Har annars haft en bra om än något jobbig jobbvecka. Har jobbat med en arbetskamrat som jag trivs bra ihop med och som låter mig ta det ansvaret jag faktiskt kan ta :) Och nu har vi jobbat hela vecan ihop och det känns skönt för då har vi verkligen fått upp ett teamwork... Är kanske inte så tokigt att jobba dagtid ändå. Fast saknar att vara ledig på dagtid. Speciellt nu på våren och sommaren!


Annars så gav  mig valpen nästan en hjärtinfarkt nu precis när vi var ute och tränade lite. Vi körde lite cirkelträning och hon sprang på insidan. När jag släpper ner leksaken för att belöna så kommer hon på något sätt fram framför mig, som inte har hunnit stanna helt än. Detta innebär att jag snubblar över henne, och tror jag trampar på båda hennes framben. HInner tänka tanken att jag har förstört hela hunden, hon kommer aldrig kunna gå igen. Men tro det eller ej, efter lite haltande på ena benet så går hon precis som vanligt igen. Inbalnd har man verkligen tur. Hör ju om så många andra valpar som råkar ut för betydligt mindre men ändå får stora skador.... Och fy tusan för att ha en skadad hund som man måste ha massa fysiska restriktioner på!! Så nu ska vi vara försiktigare framöver. Blir enbart godisbelöning när hon springer på insidan :)


Lite bilder från helgen, filem finns som sagt på min facebook...


  Även den lilla svarta är ibland snäll mor Lotta, och här ser det faktiskt ut som hon försöker hjälpa henne upp ur vattnet :)







Har man en "fluff" rumpa så har man, Fannys är så fluffig att den till och med flyter ;) 



MYS!!



  

Hon börjar bli väldigt bra på att fånga fresbee. Om jag nu lyckas kast sa att det ens är möjligt. Vilket är ungefär en gångav fem :)


  


God sommarmat!!!!

  

SötisLottan!!


  


Bus!! Svårt att tro att Texas snart är 8 år för han är pigg och busig som en valp...


  

Ni kan ju se hur långhårig den lilla loppan börjar bli. Ingen kan tro att hon har en korthårig mamma. Så nu hoppas jag bara att det på rumpan ska bli lite längre så det också lägger sig ner. För det har det iaf gjort över allt annars nu...


Nu ska jag och mina älsklingar kolla på criminal minds. Igår hade vi agilitykväll och i morgon blir det grillkväll. Så skönt att njuta av en kväll i lugn och ro :)


  

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards