lottaskoja

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

lite allt möjligt...

Av Eva-Karin - 15 maj 2011 21:12

Hade besök av bästaste mamma från tisdag till torsdag. En av de fördelarna med att man jobbar helger är ju att man är ledig mitt i veckorna :) Och eftersom vi lyckades pricka in underbart sommarväder, så passade vi på att göra riktigt fint och somrigt på balkongen. Så nu har jag blommor, tomater, gurka och sallad planterat i stora krukor. Och jag har även införskaffat två rullar med grått "konstgräs" och ett bord med två stolar. Så nu har det gått från att vara en avlastningplats till att verkligen bli en mysig plats. Lite trist bara att jag har vägen precis utanför. Den har ju bort lite av det rogivande. Fast å andra sidan så tycker Fanny den är rolig, för det händer alltid något som hon kan titta på. Även Lotta kan hälsa att hon är nökd, de nya mattorna var väldigt sköna att ligga på :)


   

Förutom jobb har det även hunnits med en möhippa för bästaste Cissi! Min första möhippa, och ser verkligen fram emot att få vara med på fler. Var underbart roligt och fick lära känna massa trevliga nya människor.


Sen gick ju inte bilen igenom besiktiningen heller :( Så på torsdag är den bokad på ny service, så hoppasdet inte kostar fullt lika mycket den här gången. Nästa så jag kände för att sälja bilen. Men hur tusan skulle jag klara mig utan den. Älskar ju friheten att kunna pka på utflykter och åka och träna och hem till kompisar när och hur jag vill. Och kan lova att det inte är någon höjdare att åka buss och spårvagn med två hundar. Om det inte är massa barn som kommer fram och ska klappa utan att fråga så är det fulla människor som typ trampar på dem eller så är det någon hundhatare som skäller ut en fastän man inte har gjort något.... Ja det är verkligen spännande att åka kommunalt med hundar. Fast tror helst jag klarar mig utan den spänningen....


Det var allt för nu. Hundarna fick simma efter jobbet idag så de har faktiskt varit trötta hela kvällen. Så skönt att slippa gå ut och gå när man är trött efter en jobbhelg. Men Fanny simmar fortfarande som en groda, med bakbenen väldigt mycket utåt, hoppas hon inte tar någon skada av det. Vet ju inte riktigt hur jag ska lära henne att simma på något annat sätt. Men kan ju fråga sjukgymnasterna på jobbet om de har några tips.  Men hon älskar verkligen att bada i poolen, hela hon sprittr av glädje när hon förstår at det är dit vi är påväg. Och måste även bara skriva en postiv nyhet som jag inte riktigt har vågat säga högt. Men nu har hon gått utan antibiotika i över tre veckor utan att få en UVI, och innan detta har hon aldrig gått mer än 5 dagar. Så underbar skönt. Men det är nog kombinationen av värmen och att hon har blivit större. Tycker faktiskt hon börjar se rätt vuxen ut i kroppen nu. Sen går och springer hon ju fortfarande valpigt. Men vad mer kan man begära :) Fluffet har börjat lägga sig lite fortare mellan gångerna vi badar, men som det ser ut nu så badar vi ju antingen ute eller inne minst en gång i veckan. Så det hinner aldrig lägga sig helt. Och apropå det, är det någon som har bra förslag på fästingmedel? Har verkligen ingen aning om vad jag ska använda i år. Hade ju frontlinehalsband eller vad det nu heter på Lotta förra året. Funkade toppen. Men nu när hon och Fanny busar så mycket så känns det inte riktigt bra. Så får kanske bli något spoton preparat. Eller är det någon som har bra erfarenheter av de giftfria varianterna???+


Nu var det färdigbabblat för i kväll. Måste nog gå och äta lite mer kvällsmat innan sängen kallar. Åt en hel pizza på jobbet idag. Så har inte orkat så mycket mer. Men nu börjar jag bli hungrig igen :)


 

(älskar helt enkelt denna bilden så kunde inte låta bli att avsluta med den) Fick förresten en uppläxning av vår bästa tandsköterska på jobbet. Jag bad hon kolla på Lottas tänder på rasten, och nja, de såg väll ok ut för åldern, men hur ofta borstade jag dem. Nja, kanske någon gång i veckan. Då fick jag höra att jag gjorde mer skada än nytta. Och fick en hel uppläxning om varför man ska borsta varje dag och har man tagit på sig ansvaret för en hund så ingår även de tråkiga uppgifterna... Så jaja, är väll bara att bita ihop och försöka komma ihåg att borsta varje dag. Är ju lättare med valpen, för hon tycker iaf det är roligt :)

 
 
Ingen bild

Kitty

16 maj 2011 17:35

Ser jättemysigt ut på balkongen! Tur man har mammor som kommer och tar ta i saker! :) Och bilden på Lotta är toppen! Den väcker dessutom andra bra minnen till liv! :D Det där med tänderna visste jag inte! Du får berätta mer en annan dag! Tack för idag också! Var verkligen sugen på träning idag!! Kram

 
Emma

Emma

16 maj 2011 20:48

Fin det blev på balkongen!:)

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards