lottaskoja

Alla inlägg under juni 2011

Av Eva-Karin - 19 juni 2011 21:33

Pappa har en rolig funktion på sin nyaste leksak, i-pad :)


  



                    

Av Eva-Karin - 19 juni 2011 20:09

Det känns redan tomt utan henne här hemma. Men har ju iaf Fanny kvar. Men hon är så trött efter helgen i varberg så hon har i stort sett bara sovit sen vi kom hem vid 15 tiden, och nu ligger hon och tuggar nöjt på ett av alla de tuggbenen jag köpte i ullared. Hon behövde nog en lugn kväll tror jag, för hon har inte sovit så mycket. Det har ju varit massa med folk och nya ställen som ska upptäckas. Och hon har även lärt sig gå på löpband. Farmor hade köpt ett sånt, och Fanny var inte sen att prova. Hon fattade nästan på en gång och tyckte verkligen det var superkul. Så när man bor lite större och det är vinteer och man inte vill gå ut, så kan det säkert vara en rolig investering :)

Och det ska bli kul att bara ha en hund här hemma. De behöver nog lära sig att vara utan varandra. Känns redan som de har blivit väldigt beroende av varandra, det räcker att skilja dem åt i en minut och sen bler de helt tokiga när de ser varandra igen :) Så misstänker att Lotta kommer sakna Fanny mer än hon saknar mig. Men jag vet ju att hon har det toppenbra hemma hos mamma och pappa. Bättre hundvakter får man leta länge efter. Och hon följde glatt med dem till bilen efter de hade släppt av mig och Fanny här hemma.  Så nu följer bara fyra dagars arbete innan första semesterveckan äntligen är här! Hoppas det blir en bra vecka, men med tanke på föregående vecka så känns det som om sommaren är här. Och det innebär en mycket höre belastning än vanligt, och det med en massa nya vikarier... så det betyder väll att det inte kan bli annat än rörigt....


Här kommer iaf lite bilder från dagen. Har fortfarande inte riktigt lärt mig att hantera kameran. Har svårt att komma ihåg när man ska kort eller lång slutartid eller stor eller liten bländare. Så det kräver tälmodiga modeller... OCh skulle gärna ha ett objektiv så jag kan ta närbilder, det hade varit roligt, mitt kan inte ta bättre närbilder bättre än de på larven eller blommon, och det känns lite tråkigt...


 



världens bästaste mamma och pappa med världens bästaste vovvar!


  En fin lite larv vi hittade under promenadn.. 




 




Snart blir det björnbär :)


    Det är vackert vid havet!        Så nu är det bara jag och lilla frökern fluff hemma. Men vi ska nog lyckas roa oss :)





Av Eva-Karin - 17 juni 2011 22:05

..Och hur kan man då spendera en fredag kväll bättre än vid havet med vovvarna och mamma...



Fannys första möte med havet...


 

Hon tyckte nog det funkade lika bra som pooler och sjöar... fast lite svårare med vågor och stenar...




Lotta visar en av sina lite sportigare sidor :) 





   Bollar är roligt!! 




  kasta nu då!!



Wee jag ska ta den!!


      




   Sötnos...    

Lite läskigt var det allt!




Vackert! 




  





 

Lotta gör sig verkligen bra på kort ;) 



     Gräva fram boll i sand är skoj!      

Av Eva-Karin - 11 juni 2011 21:22

Idag är den lilla valpen 8 månader gammal. Inte klokt vad tiden går fort.



         Lite har hon allt växt min lilla loppa. Men nu tror jag inte hon blir så mycket större. Hon väger 15 kg och är nästan lika hög som Lotta.


  och mina små älsklingar är verligen världens bästa vänner



     Söta små tassar...


  Söt liten näsa...


  På en trött lite Fanny. (Har simmat efter jobbet idag. och för första gången fick hon simma mot jetstrålen, men hon simmar fortfarande väldigt oeffektivt, som en groda ungefär. Emma fångade dte på film när hon var här, så ska se om jag inte kan få henne att ladda upp den någon dag)


  Balkongen är absoluta favorit platsen, för där kan man hålla koll på allt!



OCh man skulle kunna tro att jag har fått gröna fingrar, för än så länge växer allt jag har fått av mamma (och det trots att Fanny nästan dagligen tar sig en lite portion jord från någon av dem ;P )


Tomaterna börjar snart mogna..    T


  Och upptäckte idag, att gurkan som jag inte tyckte växte och trodde skulle dö, hade blommor under ett av sina blad :)



   Ett högst ointresant inlägg.... men eftersom min hjärna inte orkar tänka så många avancerade tankar efter denna något stressiga jobbdag så får det återspegla bloggen :)


  <3


       

Av Eva-Karin - 6 juni 2011 21:58

Har haft en väldigt lugn kväll hemma ensam med två trötta hundar, och i stället för att spendera den så som jag antar att vettiga och ordentliga människor gör med att städa, tvätta och handla, vilket verkligen skulle behövas. Så har jag spenderat den i soffan, med balkongdörren på vid gaveloch med massa tankar har snurrande i huvudet, och det har varit skönt att inte ha några måste alls utan bara ha tid att tänka igenom livet och dess bra och mindre bra sidor. Även om jag inte kommer att förändra så mycket på kort sikt så känns det ändå riktigt skönt att ha tänkt igenom allt och resonerat sig fram till vad som känns bra och vad som i framtiden behöver försökas ändras på.


Har fått min sociala sida stimulerad genom massa trevliga telefonsamtal. Förr i tiden spenderade jag väldigt mycket tid pratandes i telefon (har ju alla nära och kära spridda över sverige så då blir det mycket sånt), men det har inte blivit så mycket sånt nu under våren. Och insåg idag att jag verkligen har saknat det. Och älskar vänner som man vet var man har och man känner dem så väl att det gör inget att vi nu helt plötsligt inte har hörts på ett par månader. Det känns ändå alltid som vi träffades igår så fort vi pratar


Har ju även haft besök av både Elin och Emma hela helgen. Har varit välbehövligt med lite långledigt och har varit underbart med så trevligt sällskap. Även om jag inte kan påstå att vi har sett till Elin sådär värst mycket. Hon har mest jobbat. Jag och Emma har spenderat den mesta tiden utomhus. Igår en heldag i vättlefjäll, med premiärdopp i trosor och linne eftersom det inte alls var planerat. Men vem kan låta bli att bada när man hittar den mest fantastiska lilla vik och det är soligt och nästan 20 grader i vatten. Och sen finns det ju nästan inget mysigare än att bada med alla vovvarna.


Dagen har spenderats på agilitytävling. Roliga banor i både hopp och agilityklassen men jag och Lotta diskade oss ändå i båda loppen. Det är ännu en grej jag har funderat över. För jag handlar inte alls som jag planerar att göra eller som jag nog borde. För jag litar inte på att Lotta är uppmärksam nog och tittar på mig, så istället springer jag mest ivägen och låter henne springa på själv. Måste försöka hitta någon ändring. Träna mer uppmärksamhet på små saker och belöna massor. Men hoppas att vi kommer utvecklas massor på agilitylägret. Nu är hon ju iaf sitt pigga jag som är lätt att tända och få fokuserad.


Det var nog babblat från idag.... alla bilder och filmer finns tyvär på emmas kamera så de kommer någon annan dag.


Har ju förrsten hunnit med ett bröllopp oxå. Cecilia och David. Underbart vackert och roligt. Trevlig släckt och trevliga vänner och så otroligt genomtänkt och bra arrangerat. Och det var dessutom ute på nääs herrgårde, så vi kunde verkligen vara ute i den vackar naturen och njuta av det underbara vädret. Bättre bröllopp kan man nog inte ha!!


 



Men nu ska man väll börja dra sig mot sängen. Fast när man inte har somnat innan klockan 01 ett par dagar så kan jag ju inte påstå att jag är speciellt trött. Dröjer nog ett tag innan jag somnar, och hatar att gå och lägga mig när jag vet hur det blir. Men i morgon kväll får jag beök av bästaste Caroline, då blir det grillning och en flaska vin. Så det är ju värt att försöka sova nu så jag inte är trött då. Måste ju trots allt gå upp strax efter 05 :(


ÄLSKAR SOMMAREN!!!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards