lottaskoja

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Sista dagen på semestern.... :(

Av Eva-Karin - 31 juli 2011 18:38

Har väll inte direkt ångest, men ser verkligen INTE fram emot morgondagen. Men men, det är bara att bita i det sura äpplet och åka till jobbet som vanligt. Hoppas på en lugn kväll men misstänker att det är lite för mycket begärt när stället är fyllt med vikarer och sommarens arbetbelastning brukar vara något över det normala (För att inte säga skyhög)... Men har iaf gjort upp en preliminär plan nu. Om det inte löser sig på jobbet, så vi kan arbeta med full kapacitet. Så säger jag upp mig och flyttar antagligen upp till värmland och börjar jobba som sjuksköterka. Vet inte alls om det kommer bli så. Men känns iaf som en lättnad att ha en backup plan :)


Sista veckan har spenderats i Göteborg/Halmstad/Varberg och sen göteborg igen. Här kommer lite bilder från det dygn jag spenderade i Halmstad. VAr tänkt att jag skulle vara där i två och en halv dag. Men Lotta lyckades skada sin tass så det var bara att styra bilen mot göteborg och jobbet igen för att få det undersökt av en veterinär. Det är en av nackdelarna med att jobba med djursjukvård. Man blir så sjuk skeptisk av att gå till ställen och veterinärer man inte vet något om. Vi ser ju en hel del konsekvenser som blir efter okunniga veterinärer....


  

Det var verkligen ett glatt återseende när dessa små troll träffades igen efter ca 2 månaders uppehåll. De är ju normalt vana att träffas flera gånger i veckan..


  Vackraste Fanny får träna lite konster på stranden...  

Jag håller egentligen på att försöka samla ihop hennes sittande. För hon sitter verkligen med bakbenen utåt. Hon sitter jättefint om man gör det på en planka eller annan upphöjning där hon liksom tvingas hålla in de små bakbenen, Men vet inte alls hur jag ska lyckas överföra det till att hon sitter samlat även på vanliga marken... Någon som har några tips?


 


       Det är såhär sommaren ska vara, underbart sällskap, varma sommarkvällar, god mat och massa bus!!   Världens sötaste par!               Lotta har tränat länge för beach 2011....     ????                 Lyckliga Lotta <3  Hejdå Smestern....

 
 
Ingen bild

K&T

31 juli 2011 22:31

Hej på er! Klart det var jättesynd att ni fick åka men de 4-benta går först och jag förstår att du inte vill gå till vem som helst här :P Jag vet inte hur jag ska göra när/om jag och T behöver hjälp ;) Vi åker nog till Göteborg vi med ;)

Hoppas du får en såndär bra kväll iaf även om oddsen talar emot!! <3 Det blir bra på nåogt sätt i höst med! Men skönt med en plan :) Även om den innebär några fler mil imellan ;) Tror dock att det egentligen inte spelar någon roll... Vi kommer nog ses lika "Ofta" ändå :O) (Dvs när vi är lediga, för även om det är 1,5h imellan nu så är de ju jättesvårt att få ihop det!!!) Då kan man ju lika gärna köra till Karlstad liksom, eller Molkom ;)

Kram på er!!!

 
Emma

Emma

4 augusti 2011 11:12

Aldrig roligt när ledigheten är över, men var glad att du iaf fått ha den så länge det varade, vissa av oss får ju se till att jobba hela sommaren tyvärr haha

http://lillkeifri.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards