lottaskoja

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

agilityfilmen..

Av Eva-Karin - 23 augusti 2011 19:09

Här kommer filmen från tävlingara i helgen. Agilityloppetär jag ofokuserad och sen gör hon en jätteflick i slutet och springer till belöningen istället för att följa mig.

I Hoppklassen är jag verkligen så glad över hennes fart redan från start. Är nog första start där hon startar med fokus. Sen hade jag lite svårt att bestämma mig för hur jag skulle göra efter första tunneln, för ville va på hennes vänstra sida senare. SÅ gjorde ett framförbyte trots att det var en rak linje... hmmm, men hon var ju inne i tunneln så såg iaf inte vad jag gjorde...  Nu ser vi iaf fram med glädje mot nästa helg och tävling i halmstad. Då ska jag minnsan göra bättre ifrån mig :)



Annars har båda hundarna blivit ögonlysta på jobbet idag. Var en veterinär som ska bli ögonlysare som behövde träningsobjekt så då är det ju bara att ställa upp. Och allt såg bra ut på dem båda så det var ju skönt. Men de får ju ett medel i ögonen som vidgar pupillerna, så tyckte riktigt synd om dem på vägen hem från jobbet när solen sken och de kisade så mycket de kunde...


Nu ska vi gå ute och gå en kvällsrunda innan jag börjar städa och leta fram tapetseringsgrejer. För i morgon kväll kommer mamma och då ska vi snygga till lägenheten så jag kan lägga ut den till försäljning.


 
 

 
 
Ann

Ann

24 augusti 2011 07:31

Hej!
Spännande med flytt, vart i värmland är det ni kommer hålla till? Finns en till WindAnnsvalp i Karlstad hos Anita Axelsson.
Kommer ögonlysningen skickas in och bli officiell också eller var det bara träning?
Ha det gott
Ann

http://hem.passagen.se/buspejfli

 
Ingen bild

Kitty

24 augusti 2011 07:44

Ja till helgen är vi taggad igen!! Hoppas på roliga banor och massa skoj!! :) Kram kram!

 
Emma

Emma

24 augusti 2011 09:13

Ja Lotta var verkligen taggad i söndags :DD

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

30 augusti 2011 16:46

Hej
Duktiga ni är!! Känns skönt att ha tagit ett beslut förstår jag, ser fram emot att bli huskompisar ;-)
Lycka till med mäklare och allt!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards