lottaskoja

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Eva-Karin - 11 september 2011 11:14

Och är mer mammig än någonsin. Började märka detta för ett par veckor sedan när jag hade hämtat dem från buren på jobbet, i stället för att springa och kissa och börja nosa och leta efter andra hundar så hade hon inte tid med något annat än mig. Och eftersom jag inte var van vid detta såg jag det inte ens utan hon hoppade till och med på mig av ren glädje för att få min uppmärksamhet (något som aldrig hänt förut, hon får förresten inte hoppa heller men det måste tydligen läras in på nytt då hon verkar ha glömt bort det på senaste tiden :P ). Och detta att hon bara vill att jag ska klappa på henne har hänt flera gånger nu efter jobbet.   (Lilla Fanny på sin monstermadrass andra dagen hos mig <3 )

Förra veckan fick hon även följa med en kollega ut när hon hade lunc. Detta skedde samtidigt som jag rastade de inneliggande patienterna och rastgårdarna ligger ju precis brevid varandra så hon fick ju självklart dyn på mig. Blir hur lycklig som helst och springer fram till staketet och sätter sig där och viftar på svansen. (Även Lotta kommer förståss men hon inser snabbt att jag inte kommer in till dem så går då iväg igen och börjar pyssla med annat, och precis så har Fanny också gjort tidigare). Men nu följer hon varje steg jag tar, hon lyckas till och med smita ur sin rastgård två gånger i sina försök att komma till mig. Och de pauser som blir medan att jag går in med en hund och kommer ut med en ny så sitter hon bara vid staketet och tittar efter mig. Vad har hänt med min oberörda hund som inte alls bryr sig om vem hon umgås med. Hon har aldrig brytt sig sås mycket om mig innan.  Men jag har iaf försökt använda detta till något posititvt, och igår fick jag se att det verkligen gett resultat. Jag har nämligen gömt mig i massvis på promenaderna. Tyckte nämligen hon började ta lite väl stora turer innan hon vände på huvudet och kollade var matte var. Så jag började gömma mig. Och nu går det inte många meter innan hon vänder på huvudet och kolla så matte är med. Och igår gjorde hon även detta trots att vi gick tillsammans med fem andra hundar som sprang som tokar. Det viktigaste var ändå att kolla så att matte var med <3 Sen inser jag också att detta är en färskvara. Men ska verkligen försöka behålla det såhär för det är så himla skönt :)


(Även när hon var liten var hon superduktig att hålla koll på mig, men nu är det liksom på ett annat sätt)



Ja det var en uppdaterin från hur lilla fanny är just nu, väldigt mammig och alldeles alldeles underbar. Kan inte fatta vilken tur jag har haft som fick en sån underbar liten hund. Kunde aldrig ha önskat mig någon bättre. Så nu ska vi ut på en långpromenad trots regnet. För bästaste Elin med Vimsa och Casper är äntligen hemma från Thailand igen. Var över tre veckor sen vi sågs nu så gissa om vimsa och Fanny kommer bli överlyckliga!


     

  




Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards