lottaskoja

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Eva-Karin - 18 september 2011 16:10

Har spenderat helgen i varberg tillsammans med lillebror. Väldigt mysig som vanligt, många långa promenader och mycket god mat :) Väl hemma igen så hämtade jag upp Casper och Vimsa på jobbet. Ska passa dem till i morgon. Och trodde det skulle vara vild cirkus här hemma med tanke på Fanny och vimsa, men tror Fanny är ganska trött efter varberg för nu ligger de allihopa och sover. Lotta i soffan, fanny i hallen mot dörren (som vanligt), casper på mina fötter och vimsa på sin filt. Är riktigt mysigt med så många vovvar ju :)


 

Jag och Johan gav oss även på att försöka laga bilen på jobbet, bromsarna ligger ju på på vänster fram, och farfar berättade hur vi kunde försöka fixa det. Så vi gjorde ett tappert försök, upptäckte även i samband med det att det var alldeles sjöblött i på hela golvet i bagaeutrymmet, så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, tog bort plastmattan och la på tidingar men jag måste ju snart hitta var det läcker in för annars blir det ju bara värre. Iaf så tror jag kanske att vi lyckades med bromsen. För den blev iaf inte varm på vägen hem. Men får köra en lite längre sträcka för att veta exakt. Men håller verkligen tummarna!!!


Och stackars Lotta hade en verklig skräckupplevelse idag. Jag och johan gick ju i godan ro inne på nilserikssom terminalen och tänkte köpa lite mat innan vi skulle över och hämtCasper och Vimsa och laga bilen. Och precis när johan går in för att köpa mat och jag ska slå mig ner vid ett bord så upptäcker Lotta till sin stora fasa att det hänger takfläktar som snurrar i taket, Och inte bara en heller utan hela väggen. Den stackars lilla tjejen blev alldeles stel och började skaka :( Jag kan inte förstå varför hon är så förfärligt rädd för takfläktar.Jag trodde nästan hon skulle kissa eller bajsa ner sig så rädd var hon, men efter att hon hade fått lite kyckling och pommes och fick ligga under bordet så blev det bättre, iaf lite. Det gick över från fullständigt skräckslagen till rädsla. Så trots kycklingmatande hela vägen ut så gick hon hukad och med svansen mellan benen, och Fanny hoppad glatt omkring, kunde inte förstå vad bekymret var och blev bara lite smått frusterad över att Lotta fick massa gott och inte hon :) Men när ja flyttar till stugan så finns det ju en fläkt i sovrummet, så får väll ta tag i problemet och träna bort rädslan, för nu är det faktiskt lite jobbigt, eftersom en hel del va våra kompisar har takfläkt så slutar det med att Lotta ligger och trycker under något bord och vantrivs som sjutton hela tiden vi är där. Och så kan vi ju inte ha det med den vanligtvis så trygga tjejen :)

 

Nu väntar en kortvecka med halvadag mångag och torsdag och sen ledig fredag. Då åker jag, Kitty och Texas upp till värmland, sen har jag fått ledig måndag och tisdag så vi blir där uppe nästan en hel vecka. Ska verkligen bli skönt att komma bort. Har nu sista veckan även haft en student med mig på jobbet som läser till djurvåradere. Men oj vad svårt det är att vara duktig och pedagogisk, speciellt när man är stressad. Nu börjar jag förstå hur svårt det faktiskt är och vilken tid man måste lägga ner för att vara en duktig handlerade. och kan väll inte påstå att det är det jag är mest sugen på just nu. Men men, försöker iaf göra dte bästa av situationen.

 

Känner dock att det känns som en förkylning år på G, så vi får väll se hur det går i veckan. Det har varit väldigt många borta nu och mycket olika sjukdomar som går. Men men, med lite tur så kanske jag vaknar och känner mig frisk som en nötkärna i morgon :)


  Fanny tycker det här med fotografering är ganska tjatigt :)   Sötaste vimsan (Fannys stora kärlek)   Ett lagom trött gäng myser i soffan :)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards