lottaskoja

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Tre veckor kvar i göteborg..

Av Eva-Karin - 9 oktober 2011 20:26

Och endast två veckor kvar tills flyttlasset och hundarna flyttar hemmåt. Snacka om att tiden går fort :)

Här är annars allt som vanligt igen. Fanny vaknade morgonen efter steriliseringen och var lika pigg och glad som vanligt. Förutom kådan då vill säga. Hon har verkligen varit besvärad avklåda på hela magen efter rakningen. Och inget har hjälpt stackaren, vi har provat på lindraspay och kortisonspray. Men nu känns det äntligen som det har börjat avta. Det måste verkligen vara tortyr att ha en sån klåda, hon har knappt vetat var hon ska göra av sig.

Annars har vi haft besök av bästaste Linda i helgen. Har varit en lugn och skön mys helg med långa sovmornar. Och det har nog varit bra för nu kommer klockan ringa 05.00 fem dagar i rad :( Men det är min sista 7-16 vecka, och jag tycker egentligen att det är den bästa veckan, så det känns lite tråkigt. Och nästa helg kommer nog spenderas mest med att packa. För trots att jag bara har bott här ett år så har jag nog hunnit samla på mig ganska mycket saker.

I lördags inhandlades även en ny vinterjacka och ett par nya skor. En lång, tjock röd alldeles underbar vinterjacka. Har lust att börja använda den redan men får nog vänta på kylan lite till först. Och ett par skor var verkligen ett måste. För senaste månaden har jag gått omkring i ett par trasiga, och det känns ju inte så roligt :(


Här kommer även lite bilder från lördags eftermiddagen då vi fick äran att passa lilla Prosit. Prosit är numera 6 månader gammal och börjar bli ganska stor.

Lotta har ju förresten även hunnit med att fylla fyra år. Och jag glömde bort den dagen helt och  hållet, snacka om dålig matte :( FUnderar på att ge henne ett ljusblått hurtatäcke i efterskott. Hon skulle passa så himla bra i det.

Och Fanny fyller ett år om två dagar, så hon ska få ett back on track täcke, och om jag känner mig riktigt rik ett rött hurta täcke :) Kan som vanligt inte fatta hur tiden kan gå så fort... Undrar hur livet ser ut om ett år?


  Lotta på vår favoritpromenad runt berget, är ganska fantastiskt att man kan gå ca en timmespromenad i en skog på ett berg så nära centrala göteborg och jag möter aldrig en själ...   Linda kunde nog dock förstå varför ingen annan tycks vilja gå där, för det är ganska mycket klättrande upp och ner :) Men det är ju det som gör det så roligt för både mig och hundarna :)   Fanny håller noga koll på Linda så att hon verkligen tar sig ner säkert..   och prosit kommer i full fart för att kolla hon oxå..   Söta prosit blev ganska trött av denna promenad. Inte lätt när man har två hundar och två människor man ska hålla koll på, samtidigt som terrängen är så jobbig att man hela tiden måste kolla var man går.   Så vi tog en liten fotopaus ungefär halvvägs runt.. (och då hade både Lotta och prosit förståss hunnit med att bada i dypölar så var lagom blöta och lortiga, jag kan garantera att de luktade väldigt illa)       Fanny är den enda som är duktig på att undvika vattenpölar och andra blöta saker. Sålänge det inte är en sjö som går att simma i så undviker hon det :)         Lotta i sin favvoposition med en pinne i "lagom"storlek...   Livet är underbart!  

Kitty har även satt ihop en liten film från träningen i karlstad.




Har förresten även bytt namn på bloggen. Numera heter den lotta o fanny, för även fanny borde ju få vara med nu när hon har bott hos oss i snart tio månader :) så numera hittar ni oss på lottaofanny.bloggplatsen.se



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards