lottaskoja

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Eva-Karin - 12 oktober 2011 19:50

nu går ju flyttlasset om 1,5 vecka och jag har inte ens börjat packa. Men har å andra sidan valt att hålla helgen oplanerad så får väll viga den åt packnig. Inte en så rolig sysselsättning men det måste ju göras iaf.


Har även beställt ett Back on Track täcke till Fanny nu. Hon hatar verkligen täcken. Men hon är väldigt söt i dem. Provade även hurtas vintertäcken. Hon är väldigt fin i det röda och Lotta i deras ljusblå. Men passformen känns inte riktigt som den passar någon av hundarna, så då får det vara. Har även börjat fundera på hur många säckar foder jag ska köpa med mig när jag slutar. Vi får ju väldigt bra rabatt. Så blir nog säckar så vi klarar oss något år iaf :) Blir dyrt just där och då men vi tjänar ju på det i det långa loppet!


Idag har varit en underbar dag på jobbet. Tycker verkligen om mina 7-16 veckor. Idag har vi haft lagom mycket att göra och vi har varit ett helt underbart gäng som har jobbat. Det är de här dagarna jag verkligen kommer att sakna :( Men annars känns det väldigt skönt att flytten närmare sig. Om än lite overkligt.

Även vädret utomhus har varit underbart idag. En såndär solig höstdag med krispig luft. Tyvär så kom vi inte iväg förrän strax efter 17 så solen var inte riktigt på vår sida. Men släpade ändå med mig kameran för att föreviga vår favoritpromenad :)


  Inte så många löv kvar på träden längre..





Sötaste 1 åringen :) 



  

Vackra höstfärger




  


Några sista envisa björnbär, men tyvär så kommer de nog aldrig att få chansen att mogna helt...

  Lotta tröttnar fort på matte när hon ska fota :)



Sötaste flickorna...    Klarblå himmel och höstiga träd!


   Den lilla "dammen"som lotta brukar passa på att bada sig i (kan lova att hon är mer svart än vit efteråt oc hon luktar skunk!)   Det är spännande stigar att gå på                 Solnedgång på ena sidan berget   Och måne och rosa himmel på andra sidan.


Nu blir det lite städning innan Greys börjar.

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards