lottaskoja

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Eva-Karin - 26 oktober 2011 15:28

Alla ni som inte är agilityfantaster kan hoppa över detta stycke :)


Har bestämt mig för att börja filma mycket mer av vår agilityträning, för ju mer jag lär mig desto fler missar inser jag att jag gör, så är verkligen så nyttigt att kunna gå tillbaka och verkligen titta på filmerna för att se vad jag gör och vad hunden gör. Tog med kameran igår när jag och Elin åkte o tränade, tyvär blev det filmat ur en ganska tråkig vinkel så är inte så lätt att se allt jag hade velat se, tränade till exempel mycket på bakombyten i början, då jag kände häromdagen att Fanny bara chansade på om jag skulle göra ett byte eller inte. Och det kändes helt klart bättre igår, men det var svårt på filmen att se om jag sprang rätt vägar och linjer. Jag har ju tidigare även roterat axlarna och flickat ut hunden i mina bakombyten, men detta tror jag att jag snart har lyckats arbeta bort :) Har även tack vare en träningsvideo från en norsk tjej som varit på handlerkurs hos Fanny ( http://www.youtube.com/watch?v=yVJkGN9M3Zc&feature=uploademail )fått upp ögonen för överrotation i threadlar, och insåg direkt igår att det gör jag hela tiden. Så det blir väldigt otydligt för hunden om jag gör en threadle eller ska göra ett framförbyte... ja det är verkligen mycket att tänka på, timing, min placering, hundens linjer, belöningens placering... ja kan ju inte säga annat än att jag oftast iaf missar nåt av alla tusen saker man ska ha i huvudet.... Det var helt klart enklare förr när jag bara visste att ha hunden på den ena eller andra sidan och resten spelade ingen roll... Men fy tusan vad mycket roligare det är nu. Nu så fort jag såg träningsfilmerna från igår så vill jag bara gå ut och träna mera, göra om och göra rätt!!

Har även insett att jag är på tok för dålig på att belöna Fanny, bara för att det är så roligt att köra med henne så bara fortsätter jag... vill jag ha tajta svängar och bra följsamhet så måste jag belöna!!! Hur svårt ska det vara att fatta det egentligen :) Längtar verkligen till Greg Derrett lägret. Kommer säkert vara sjukt nervös och tycka det är jobbigt med all kritik, men behöver något sånt nu om vi ska kunna utvecklas i vår träning!

Här kommer iaf en liten film från igår...



 




Det var väll allt om agilityträning för nu.


 Tyvär blir det nog ingen träning idag, för kände halsontet börja komma krypande igår kväll, sen blev det bara värre över natten och jag tror inte jag lyckades sova många timmar. Och nu sitter jag här med en näsa som rinner och en hals som gör ont... Men men, man får väll skylla sig själv när man "tvingar" sin genomsjuka familj att hjälpa en att flytta. Både johan och pappa hade ju feber hela helgen så hade ju nästan varit konstig om jag inte blev smittad.... Så får helt enkelt bli en vilodag inne idag.. för hoppas verkligen kunna jobba de få återstående dagarna jag har kvar...

Men annars så är ju typ alla grejer flyttade nu, så har bara de möblerna som ska slängas i flytten kvar, pluss en madrass att sova på såklart. Hade egentligen tänkte skänka endel grejer, men det är ingen firma som hämtar grejer här på hisingen och jag har inte möjlighet att åka och lämna det, så får helt enkelt slänagdet... fast det verkligen tar emot :(


Nä nu ska jag gå o göra lite honungsvatten o se om det kan lindra halsen för en stund...



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards