lottaskoja

Alla inlägg under november 2011

Av Eva-Karin - 29 november 2011 18:40

Efter en underbar vecka i halmstad bar det i söndags av hemmåt igen, i full storm. Tog tåget till göteborg, där jag och hundarna tog det något våghalsiga beslutet att gå till jobbet. För i full storm, medstor ryggsäck på ryggen och Fannys lilla bur under armen så blir man lite mer vindkänslig, och har inte riktigt räknat med den vindstyrkan som det fakiskt var uppe på bron. Jag sog nog ut som en alkoholist där jag raglade fram över gångbanan, i ena stunden blåste jag in i räcket och när vinden i någon sekund blev svagare så typ trillade man för man gick och tryckte emot så mycket. Så en mycket spännande promena. Till och med Fanny tyckte detvar lite läskigt... detta var dock något hon snabbt glömde, för när vi komm in på Blå Stjärnans parkering stod den bara där, vimsa och caspers bil :) Fanny blev alldeles tokig av bara  synen och lukten av bilen. Gissa vad hon blev sekunderna senare när hon upptäckte att de var borta i rastgården. Ja jag kan ju säga att det minst sagt var en lycklig återförening :)


Så jag och Elin trotsade stormen och begav oss upp mot de värmlänska skogarna. Men med regn, blåst och mörker (och lite köer, felkörning och mathandlande) så tog det oss hela 6 timmar. Och det en sträcka som i vanliga fall bara tar 3... Och snacka om att vi har duktiga hundar, vi knödde in dem alla fyra i bagagutrymmet och där låg de snällt i 6 timmar, trots att de egentligen var uttråkade av att inte fått göra något på hela dagen... ja de är verkligen underbara.


På måndagen vaknade vi till strålande sol och helt vindstilla väder. Snacka omkontraster.... Så vi begav oss ut på en riktig äventyrspromenad. Tog med oss lite fika och varmchoklad och fyra lyckliga vovvar. En helt underbar promenad och känns kul att någon mer än mig får njuta av mina vackra omgivningar. (har lite problem med uppladningen så får inte upp så många bilder)


Vovvarna börjar bli lite trötta och njuter av vår fikapausen...


   





    



Idag fick jag skjuts av Elin in till stan samtidigt som hon åkte vidare hemmåt. Min bil har stått hos mamma och pappa så pappa tog den till stan idag så jag kunde ta med den hem. Behöver ju den nu eftersom jag ska på arbetsintervjuer två dagar i rad :)

Iaf så passade jag  på o hälsa på Emma, Kalle och lilla söta alldeles underbara Lilly! Åh vilken otroligt söt unge, och så nöjd med livet! Åh, längtar redan tillbaka...


 

Världen sötaste Lilly!


 

Trötter, sov hela besöket :)


  

Men vad gör det när man är såhär söt när man sover :)



    

Stolt mamma med sötaste dottern!

Av Eva-Karin - 26 november 2011 12:43

Det började som en helt vanlig dag, Kitty skulle jobba på kvällen så vi åkte iväg på förmiddagen och tränade lite agility på klubben. Fanny satte helt otroliga slalomingångar och det känns som poletten verkligen har trillat ner. Åh vilken lycka det är när de bara helt plötsligt förstår :) Vi tänkte även köra ett staket, men oj det var ett misstag, det blev kortslutning i den lilla hjärnan och hon örjade gå under hinderbommen. Något hon aldrig har gjort förut. Så jag gjorde som vi gjorde i början, jag la ner alla bommar på marken så hon inte kunde göra fel och så tränade vi bara på att bygga förståelse och självförtroende för vad en serpentin är... så vi får hålla tummarna för att det går vägen:)


Kvällen blev dock inte lika vanlig, lotta började kräkas som aldrig förr, stackars min älskade Lotta. Hon mådde verkligen jättedåligt. Och oj vad mycket hemska tankar som snurrar i huvudet. Vad kan det vara, någonting giftigt, något som sitter fast i tarmen?? Ja hon har verkligen aldrig kräkts så förut och inte hade hon diarre heller. Men oj vad jag önskade att hon skulel ha det. För om de har det så brukar det tala emot att något sutter fast i tarmen... Men men, trots total svält och törst så kräktes hon oräkneligt antal gånger mellan kl 15 och 22. Men sen var det visst bra. Men stackarn var förvisad till köket hela natten :( Det enda rummet som inte skulle ta altför stor skada om hon skulle kräkas mera). Men hon var pigg, mjuk i buken och ville inget hellre än äta (vilket hon förståss inte fick). Så jag kände iaf att jag kunde vänta en natt med att söka veterinär. Och idag när vi vaknade så mådde mitt lilla underverk bra igen. Idag har hon inte kräkts alls trots att hon både ätit och druckit lite. Och åh vilken härlig känsla. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan min Lotta. Både jag och Fanny är ju liksom beroende av henne <3


Och så till gårdagens bästa nyhet. Världens bästa Emma och Kalle har fått en liten flicka! Ett stort grattis till dem och jag önskar dem verkligen all lycka!!!


 


Nu ska jag ut med alla vovvar. I morgon bär det av hemmåt till värmland igen!


// Eva-Karin

Av Eva-Karin - 23 november 2011 10:46

Har fått hedersuppdraget att vara valpvakt åt världens sötaste lilla Bc valp (ja efter Fanny förståss), medan matte Kitty jobbar. Lilla Tindra som hon heter verkade vi vår ankomst i lördags ganska blyg och försiktig av sig, men oj vad hon nu har tuffat på sig. Nu springer hon och busar med Fanny och skäller på Lotta och hon har även rymmt och sprungit fram till både folk och hundar på promenaderna. Ja verkligen en busig valp, Det konstiga är att både jag och Kitty hade för oss att man brukar hinna ikapp en åtta veckos valp, men här har vi inte en chans. Hon är redan hur snabb som helst och har grym, kropsskontroll för sin ålder. Så nu är det bara att träna inkallning :) Så tror minsann kitty får något att bita i nu :) Men hon är trots sina busigheter väldigt lyhörd och superduktig. Och tror hon kommer förgylla Kitty och Texas liv med alla sina små upptåg :) Och hon är typ redan rumsren, ja sålänge vi är med och springer ut så fort det ser ut att behövas. Men det är verkligen skillnad från Fanny. Hon fattade verkligen inte det där med att inte kissa inne. Sen hade hon ju väldigt mycket urinvägsinfektioner oxå, så en gång när jag mätte hur mycket hon drack på en dag, tror det var när hon var 4 månader. DÅ drack hon 1,5 liter. Så då är det ju inte så konstigt om hon var tvungen att kissa hela tiden heller. Men men, tack vare ett väldigt passande jobb som djursjukvårdare och en hel massa antibiotika kurer så blev hon bra. Och sen i april har hon inte haft en endaste infektion :)


Fanny är förresten den som är bäst med valpen, iaf om man ser till lekdelen. Hon tycker valpen är superkul och hon är väldigt försiktig och duktig med henne, låter henne ta leksakerna och lägger sig på govet och leker. Ja helt enkelt underbar!


Här kommer lite bilder på den underbara lilla tindra!


Första morgonen och valpen är fortfarande lite försiktig..


 

När man bor i halmstad är stranden ett måste, och även Tindra tyckte den var rolig och spännande!


 

Och där fanns stockar att klättra på, hur kul som helst!


 

Ja det är mycket spring och bus i de små knubbiga benen :)


  

Och det är mycket som ska upptäckas...


  

Lättaste inkallningen är att ropa på fanny och busa med henne, då kommer hon som ett skott och ska vara med. Men det börjar även gå väldigt bra att ropa Tindra :)


 




 

Matte är verkligen helt förälskad i valpen, hon har väntat länge på detta lilla underverk!



  


Tänkte försöka ta en ny bild att ha över bloggen, men Lotta vägrar visst se bra ut på alla kort för tillfället, så får försöka igen :)


Det var allt från nu! Nu håller valpen på att vakna så bäst att springa ut o kissa henen :)

  

Av Eva-Karin - 15 november 2011 17:14

Det bästa med att flytta hem igen är att jag nu kan umgås massa med min äldsta bästis. Vi har varit kompisa sen vi var två år och har hållt ihop i vått och torrt, även om vi emellanåt har haft många mil mellan oss. Och nu är det ju även så att Emma vilken dag som helst ska få en liten bäbis. Så vi väntar verkligen med spänning! Och under tiden vi väntar så har vi lite utflykter. För man får ju passa på att umgås nu när vi båda är lediga!


Så här kommer lite bilder från igår och idag...


                                         


Orkar inte kommentera alla bilder just nu så ni får tänka era egna kommentarer :)

Annars har jag ringt till ännu en avdelning idag. Är så nervös innan och får verkligen ont i magen. Vet inte varför, så farligt är det ju inte, men blir det ändå. Är väll sånt man får jobba på antar jag. Men håll nu tummarna för att hon tyckte om mitt samtal och mitt cv.


Helgens tävlingar har förresten inte gått så bra. Men filmer kommer nog i nästa vecka när jag bor hos Kitty, för det är hon som har dem :)


Här kommer en liten film från hundarnas bus idag!!



 

Av Eva-Karin - 11 november 2011 14:28

En och en halv vecka har gått sedan flytten till värmland. Och vi trivs redan toppen i vårt lilla hus. Jag och mamma har totalrenoverat mitt sovrum och nästa vecka ska jag och pappa snickra ett hundhus till hundgården. Njuter verkligen av att vara ledig. Det är helt underbart!


Just nu är vi i varberg. Ska tävla agility med Lotta både lördag och söndag. Ska bli väldigt roligt, Extra spännande blir det på söndag. Då är det en inoficiell tävling i lotushallen, och misstänker att det blir svårare banor än vad vi är vana med. Så ska bli spännnade att se hur vi löser det, och om Lotta över huvudtaget tycker de är roliga. Oftast tycker hon ju bara det är roligt att springa fort frammåt :)


Här kommer lite bilder från min och mammas promenad. Kan inte fatta att det är november, solen värmde jätteskönt och båda hundarna tyckte visst det var helt lämpligt att bada :)


             

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards