lottaskoja

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

valpvakt i halmstad

Av Eva-Karin - 23 november 2011 10:46

Har fått hedersuppdraget att vara valpvakt åt världens sötaste lilla Bc valp (ja efter Fanny förståss), medan matte Kitty jobbar. Lilla Tindra som hon heter verkade vi vår ankomst i lördags ganska blyg och försiktig av sig, men oj vad hon nu har tuffat på sig. Nu springer hon och busar med Fanny och skäller på Lotta och hon har även rymmt och sprungit fram till både folk och hundar på promenaderna. Ja verkligen en busig valp, Det konstiga är att både jag och Kitty hade för oss att man brukar hinna ikapp en åtta veckos valp, men här har vi inte en chans. Hon är redan hur snabb som helst och har grym, kropsskontroll för sin ålder. Så nu är det bara att träna inkallning :) Så tror minsann kitty får något att bita i nu :) Men hon är trots sina busigheter väldigt lyhörd och superduktig. Och tror hon kommer förgylla Kitty och Texas liv med alla sina små upptåg :) Och hon är typ redan rumsren, ja sålänge vi är med och springer ut så fort det ser ut att behövas. Men det är verkligen skillnad från Fanny. Hon fattade verkligen inte det där med att inte kissa inne. Sen hade hon ju väldigt mycket urinvägsinfektioner oxå, så en gång när jag mätte hur mycket hon drack på en dag, tror det var när hon var 4 månader. DÅ drack hon 1,5 liter. Så då är det ju inte så konstigt om hon var tvungen att kissa hela tiden heller. Men men, tack vare ett väldigt passande jobb som djursjukvårdare och en hel massa antibiotika kurer så blev hon bra. Och sen i april har hon inte haft en endaste infektion :)


Fanny är förresten den som är bäst med valpen, iaf om man ser till lekdelen. Hon tycker valpen är superkul och hon är väldigt försiktig och duktig med henne, låter henne ta leksakerna och lägger sig på govet och leker. Ja helt enkelt underbar!


Här kommer lite bilder på den underbara lilla tindra!


Första morgonen och valpen är fortfarande lite försiktig..


 

När man bor i halmstad är stranden ett måste, och även Tindra tyckte den var rolig och spännande!


 

Och där fanns stockar att klättra på, hur kul som helst!


 

Ja det är mycket spring och bus i de små knubbiga benen :)


  

Och det är mycket som ska upptäckas...


  

Lättaste inkallningen är att ropa på fanny och busa med henne, då kommer hon som ett skott och ska vara med. Men det börjar även gå väldigt bra att ropa Tindra :)


 




 

Matte är verkligen helt förälskad i valpen, hon har väntat länge på detta lilla underverk!



  


Tänkte försöka ta en ny bild att ha över bloggen, men Lotta vägrar visst se bra ut på alla kort för tillfället, så får försöka igen :)


Det var allt från nu! Nu håller valpen på att vakna så bäst att springa ut o kissa henen :)

  

 
 
Emma

Emma

23 november 2011 13:21

Ni ser ut att ha det härligt där nere! Jag såg på Kittys film att Fanny lekte väldigt bra med Tindra. Kul :) Här verkar bäbisen inte vilja komma ut än. Kramar

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kitty

26 november 2011 12:05

De är så sant det du skriver! :) Tack för att du ville ta dig an hedersuppdraget! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards