lottaskoja

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Eva-Karin - 1 december 2011 12:13

Måste säga att det är en underbar känsla när arbetsintervjuerna går bra. Snacka om att höja självförtroendet! Har varit på två intevjuer och både cheferna har sagt rätt ut att de gillar mig och gärna skulle anställa mig. Tyvär hade inte den första chefen något annat än timmar att erbjuda förräns till sommaren då hon kunde lova mig ett vik, men den andra ringde idag och erbjöd mig ett vik från februari till september. Och oj så bra det känns. Ska bli så roligt och lärorikt och u ser jag verkligen fram emot att jobba som sjuksköterska. Och får 6 veckors inskolning. Det var annat än på Blå det, där fick jag typ 2 :)

Och glädjen bara sprudlar i kroppen idag. Och tänk då vad jobbigt det är att sitta ensam i sitt hus och inte ha någon att dela med sig till, försökte ringa mamma, pappa sen kitty och ingen svaradeSå frustrerande när man inget hellre vill än dela med sig av sin bubblande glädje :) Men men, hundarna studsar iaf omkring superglada över att matte är så glad. Så är tur att man har dem!


Nu ska vi iaf städa lite innan vi ska åka in o träffa Emma o Lilly. Sen bär det av hem till kil för att i morgon hyra släp och köra hem den fina hundkojan som pappa har varit så snäll och byggt åt vovvarna.


Och till och med städningen känns överkomlig när man är såhär glad!!! Synd bara att det är så förbaskat svårt att ladda telefonen när man glömmer laddaren i halmstad, annars hade jag ringt och delat med mig av min glädje till många fler :)


 

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards