lottaskoja

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Eva-Karin - 9 december 2011 13:54

Hela veckan har spenderats med bästa Kitty, Texas och Tindra i Malmö på Greg Derrett kurs. Vi hade turen att få bo hos min barndomskompis Linnea och hennes pojkvän Albin. Alldeles underbara gästvänliga människor som tog emot oss och alla tokiga hundar med öppna armar. och detta trots att deras stackars katt tyckte vi var de hemskaste som fanns :)

Så tog tåget ner i måndags, och tro det eller ej, men Fanny uppförde sig faktiskt riktigt bra. Sov och var lugn trots en stäkig vagn. Efter bytet i katrinehoml så fick jag en så bra plats att jag kunde sätta upp hennes lilla bur. Så då sov hon all de 4 resterande timmarna det tog ner till malmö. Kan lova att folk drog på smilbanden sen när jag tog ur henne. Min lilla ängel har nämligen väldigt mycket ljud för sig när hon har sovit och ska sträcka på sig. Och detta var något hon gärna delade med sig av till hela vagnen :)


Väl framme så handlade vi lite och sen åkte vi hem till Linnea och albin för att bära dit alla grejer. Det är verkligen inget litet lass med saker vi har med oss när vi är ute och reser :) Och då får jag även ett telefonsamtal från mamma. Min underbara lilla Lotta som är kvar hemma har när mamma var borta passat på att äta upp hela pepparkashuset och hon har även lekt med alla tygtomtar... så bara för att dubbelkolla så ringde jag mitt gamla jobb, men de sa som jag trodde. Förutom lite magont så borde det inte vara någon fara... och det var det inte heller. Hon blev enligt mamma inte ens dålig i magen... Min söta dumma lilla Lotta... Så även om hon nog inte lärde sig någon läxa så har nog mamma gjort det. Ställ aldrig pepparkakshus på nedersta hyllan om du lämnar hundarna själva ;)


Men tillbaka till oss så åkte vi på måndagskvällen iväg på föreläsning. Och oj vad mycket det var att ta in. Massa som jag hade hört men var bra att höra igen och även en hel massa nytt. Och måste säga att jag verkligen tyckte att Greg var en bra föreläsare. Han kunde verkligen förklara så att man förstod.


Sen på tisdagen så drillades vi hela dagen i dubbelbox och andra grundövninga (se film)

onsdag och torsdag har vi varit observatörer. Men har lärt oss minst lika mycket då. Är så glad och nöjd och alldels fullproppad med information. Så nu ska jag bara smälta allt och göra upp en plan innan jag börjar träna på allt :)


Nu har Kitty lagat lite mat så ska gå o äta innan vi ska åka o hälsa på Tindras bror. Ska bli roligt med lite mer valpmys :)


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards