lottaskoja

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Eva-Karin - 29 december 2011 16:17

Idag har regnet verkligen vräkt ner. Och jag är glad att jag har fått låna mammas o pappas bil för annars hade det varit en sjö i min nu. Men den står nu torrt och bra i deras garage :). Jag och pappa ska ge oss på ett försök att hitta läckan och täta den i nästa vecka. Nu när pappa har fått tag i en verkstadshandbok och allt. SÅ håller verkligen tummarna för att vi lyckas. För är hopplöst att åka omkring i en bil som det regnar in i. 


Igår lämnade jag för första gången hundarna själv en lite längre tid i hundgården. De satt i ca 2,5 timmar, och när det regnade när jag åkte tillbaka hem efter att ha varit i stan så regnade det ordentligt så då tänkte jag att de har väll gått in i sitt fina hundhus och laggt sig i alla filtar. Men icke, de hade haft fullt party och Lotta var lerig från topp till tå och de hade grävt och haft skoj på massa olika ställen. Så det var bara att slänga in dem i duschen. Längtar tills det blir lite varmare så kan jag slänga i dem i sjön i stället :) Men men, det verkade iaf som de hade haft det bra. 


Och idag har mamma varit på besök med min nya dator! Jättefin är den. Och just nu sitter jag o väntar på att den ska installera alla program så jag kan börja använda den! Sen blir det bio med Linda ikväll! Mysigt att gå på bio i sånt här väder!


Här kommer lite filmer på några av de inomhus aktiviteter vi hittar på när vi inte vill gå ut :)

Först ut en lite status på hur vi ligger till med våra nosduttar. Ska snart dörja lägga ner targeten men vill ha lite mer fart och intensitet först tror jag. Men tips och trix mottages tacksamt!


 

Sen kom jag på att vi kunde backa upp för trappa. För fantasin vad vi kan backa upp på inne börjar ta slut. Så lyckade filma andra gången vi gjorde det. 



 


Och såhär fin är min nya dator!


   


Så nu ska vi bara se om den är så bra som jag hoppas!


Har förresten hittat en passande agilitytävling i jönköping i slutet av maj som jag hoppas kunna åka på. Då finns alla klasser så även om Lotta kommer upp i tvåan (kanske inte så troligt men ändå) så kan hon ändå tävla. Och kitty kan tävla med Texas. Och så tänkte jag att det är en bra tävling för Fannys premiär. DÅ har jag liksom nåt att sikta mot och som inspirerar oss att träna ännu mer :) Ska få låna bästa Catrins slalom nu så jag kan ha det o träna på i trädgården. Och ska bygga lite egna balanshinder så vi kan träna på kontaktfälten. Och sen kör vi bara vidare med våra grunder. Så borde vi väll vara starklara till maj??? Tänkte även boka tid för röntgen av Fanny nu i början av januari. SÅ jag får det gjort innan jag börjar jobba! Ska bli spännande!

Nä nu är visst den nya datorn klar med allt så nu ska jag undersöka hur bra den är :)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards