lottaskoja

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Eva-Karin - 30 december 2011 20:25

I morse skrev jag ett långt superpeppat inlägg, men använde tyvär den gamla datorn. Och fick då bekräftat varför jag har köpt en ny. För när jag skulle klistra in en bild så låste sig allt och jag fick starta om datorn. Och självklart var allt borta. Men kan återfatta texten kort. var på bio igår. Blev på väldigt bra humör av den. Kom hem mitt i natten och hittade ett mord (på Lottas gosedjurskatt), sov toppen och drömde massa positiva drömmar och sen vaknade jag medsamma goa känsla. Bestämde mig för att börja springträna. Och då menar jag intedistans utan snarare att försöka bli snabbare på korta sträckor. Ska försöka få min sprintertränande kompis Linda att hjälpa mig med teknik och konditionsövningar. Måste ju vara på topp när jag och Fanny ska börja tävla ihop :)

Har även försökt skriva ner tydliga mål och delmål för mig och fanny så att jag ser att vi gör framsteg. Vi har ju ca 5 månader på oss till maj så vi borde hinna med det mesta. Om jag får ork någon dag så kanske jag skriver ut målen här för er som är intreserade.


Idag har varit en helt fantastisk dag. Solen har skinit och det har varit några minus och frost. Jag har planerat hur jag ska lyckas bygga en större och bättre gunga åt fanny och nu behöver jag bara låna en skruvdragare. Har även kommit på att jag behöver träna viktförskjutning med fanny i nedförsbacke innan vi gör det mer på gungan. men hon lär sig så fort så det borde inte ta så lång tid att lära henne att viktförskjuta samtidigt som hon griper och inte efter som hon gör nu. Tänkte mycket på viktförskjutningen allmänt idag när vi tränade. Och så fort jag belönade det så blev det bättre, så skärpning på matte, måste belöna mer sånt. Annars är hon helt enkelt världens roligaste hund att träna med. Tröttnar aldrig och ger aldrig upp. Inte heller finns det något som kan distrahera henne. Träna vi så är det bara det som gäller. Och det är underbart skönt! Det är typ enda gången hon kan bli irriterad på andra hundar. Det är om någon kommer fram och stör när vi tränar. Då har det hänt att hon har fräst ifrån lite men i de flesta fall försöker hon bara komma runt dem om de är ivägen. Hon är rolig den lilla tjejen. Annars har jag förstått på alla hennes syskon också att de verkar vara en väldigt stabil kull. Ingen verkar ha problem med andra hundar och alla älskar människor. Jaja, kan ju inte säga annat än att jag är så himla glad att jag fick just min lilla Fanny.


Och mellan sina sovpauser har även Lotta fått träna lite. Men idag har hon varit väldigt seg. Är väll löpet som är påväg att gå över. Men tar jag fram mina vantar så lägger hon alltid i en ny växel. Vet inte vad det är för kärlek hon har till vantar men hon bara älskar dem. Det är hennes lykligaste stund på året. Det är när jag tar fram vantarna. Sötunge :)


Här kommer lite bilder från dagen. en film från morgonenes promenad finns på Facebook om någon är intresserad av att se! Kan ju inte säga annat än att vi älskar att bo där vi gör nu. Trots att det är långt till stan kunde jag knappast ha önskat mig något bättre. Och inte en enda smällare har vi hört. Och i göteborg smäller det typ hela december och januari. Så skönt att slippa sånt. Och så skönt att varje promenad är som rekration för kropp och själ. Med så vackra omgivningar kan man inte annat än att slappna av och njuta. Men men, nog tjatat nu. Kanske har jag lyckats övertala någon om hur underbart det är här så att ni blir sugna på att komma och hälsa på. Bara att höra av sig i så fall :)


Lotta var inte på modellhumör idag...


 

Men Fanny var söt som vanligt :)


  

Bevisen efter den mördade katten :( (var ludd i hela huset)


  

Börjar nästan bli vacker istället för söt :)



  




 




 

Vackert med is på stora delar av sjön!





    


   Äntligen orkade Lotta också visa hur söt hon är :)


Nu hoppas jag det kommer någon bra film klockan 21 så jag orkar hålla mig vaken o vänta på Kitty....

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards