lottaskoja

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Eva-Karin - 6 januari 2012 09:13

Idag hade jag äntligen bestämt mig för att ta tag i Fannys röntgen och steg upp strax efter åtta för att ringa och boka en tid. Och vad får jag höra när jag ringer, jo de har stängt för det är en röd dag :( Tusan också, är intr så lätt att komma ihåg sånt när man är ledig alla dagar :), menmen, det blir det ju snart ändring på!

Får ringa på måndag istället, då ska jag ändå gå upp med tuppen för att lämna in bilen på service, denna gången är det koplingen som intefungerar :( Usch vad jag tycker illa om min bil nu. Tur att jag får låna mammas o pappas, och det trots att det inte är någon kombi, så hundarna smutsar ju ner hela baksätet.....


Igår var jag och Emma iaf och tränade lite agility, och för att trotsa vädret så tränade vi såklart utomhus :)

Blev bara lite smågrejer, för vi orkade intesläpa ut så många hunder i kylan. Så Emma och Kiwi tränade på "one jump", något jag tror de kan ha mycket nytta av eftersom kiwibehöver lära sig att söka hinder och Fanny fick köra en accelerationsövning som hon hade jättesvårt för när vi tränade i ridhuset för två veckor sedan, tre hinder på rak linje och sen in i tunnel och jag startar samtisigt som henne och vill att hon ska fortsätta rakt fram ifrån mig. Och igår gick det på första försöket :) Jippie, är kul att se att hon lär sig och gör framsteg :) Annars fortsätter vi med viktförskjutning inför gungan och nosduttar i handen på target. Har även beslutat mig för att ta tag i hennes sittande. Hon sitter ju (som jag säkert har skrivit tidigare) med bakbenen bäldigt långt isär, och jag vill att hon ska ha dem under sig så hon sitter mer i balans och får lättare att skjuta ifrån. Så i förrgår var jag ute och hämtade in en planka, så nu har vi tränat massa sit på den och det ser mycket bättre ut, hardå även samtidigt passat på att träna sittanden och jag går bakom henne för att träna bakombyten.

Ett annat problem med sittandet som jag aldrig haft tidigare är att hon i förra veckan helt plötsligt började huka sig i starten, och detta är något som jag verkligen tänker försöka jobba bort fort! Vet inte riktigt var det kommer ifrån,antingen har vi kört mer än vi brukar så att hon är mer taggad på att få starta, annars har jag ingen aning.


 

Aja, nu ska hundarna få träna upp sun frukost och jagska nog börja städa bort alla julgrejer, sen blir det en sväng förbi hammarö för att hämta upp Catrin slalom som jag ska få låna, snacka om att det känns lyxigt! Nu kan jag träna sådär "lite varje dag" som man drömmer om :)


Och i morgon blir det agilitytävling i Torsby för Lotta, Hoppas på lite bra lopp för är sjukt längesen vi plockade pinnar nu....

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards