lottaskoja

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Eva-Karin - 9 januari 2012 18:36

Men idag var det inget roligt som väntade. Utan bara hem till kil för att lämna in bilen på service, för medan den hade "vila" hemma i garaget så gav koplingen upp :( Suck så trött man kan bli på sin bil. Men fick iaf en helt underbar morgonpromenad hem igen efter att ha lämnat bilen, en timmes promenad precis i soluppgången med frost och 10 minusgrader, det bet i kinderna men gjorde underverk för själen :) Och är så underbart vackert att gå nere förbi fryken och hundarna kan bara springa och busa bäst de vill. Fanny har förrsten gjort det till en sport verkar det som (den hobbyn kanske alla BC har förresten) att springa så fort som bara möjligt på så smala och krokiga stigar som möjligt. Ju smalare, snårigare och krångligare det är att ta sig fram ju roligare ser hon ut att tycka att det är. Och det är verkligen en sann glädje att se henne flyga fram. Ser nästan ut som hon får en adrenalinkick av det :)

Och i morgon ska vi äntligen åka o röntga den lilla skruttan. Är faktiskt rätt nervös. Jag har så mycket drömmar och förhoppningar och har laggt så mycket tid på bra agilitygrundträning så skulle kännas sjukt jobbigt om vi måste börja begränsa oss pga höfterna. Sen är jag ju lite orolig för sederingen också. Hon har ju ett hjärtfel så jag vill inte att de ger henne vad som helst. Men men, det kommer säkert att gå alldeles utmärkt :)


Och idag har vi även varit inne i stan och hämtat slalomet. Äntligen.Så nu ska det tränas!!! Med båda hundarna. Var lite sugen på att gå ut redan nu men det är snöstorm och mörkt så kom fram till att det var lite väl taskiga förutsättnigar för gullungarna. Så det fick bli inomhusträning med båda istället!



 

Åh vad jag tycker om mina vovvar. Så olika men så underbara

Och nu när jag har gnällt så mycket på bilen, så måste jag avsluta med att idag berätta att jag jublade i telefon när servicegubben ringde. Den var redan klar för hämtning och det kostade bara 500! Haha, han blev nästan lite chokad. Hur kan någon bli glad över att behöva betala liksom. Men när jag förklarade vad mina blimekanikerräkningar brukar sluta på så förstod han min glädje :)

Åh kommer sakna mina lediga dagar sen när jag börjar jobba. Tänk så mycket man hinner göra. Jag har vart på verkstan, ätit lunch hos mormor och morfar, hämtat slalom, vart hos Emma och Lilly, varit och gjort "inbrott" hos linneas mamma, promenerat med hundarna i ca 3 timmar, tränat med hundarna, pratat i telefon med farmor, bästa syster, nya agilityvännen anna mfl..... Ja hur tusan ska man ha tid för allt roligt sen när man jobbar??

Och appropå "inbrottet" så ingen börjar undra, så är Linnea min barndomskompis, och jag glömde en hel del grejer hos henne i malmö i december som hon tog med hem till sina föräldrar nu under julen. Och jag har inte hunnit dit förrän idag för att hämta det. Men idag var ingen hemma,så jag fick (på Linneas inrådan!) leta reda på reservnyckeln och släppa in mig själv i huser för att hämta grejerna. men oj vilken konstig känsla det är att vara i någon annans hus när de inte är hemma. Att det sen är ett hus som jag typ är uppväxt i men inte har varit i sen högstadiet gjorde inte saken mindre konstigt :)

Sov gott folkens!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards