lottaskoja

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Eva-Karin - 10 januari 2012 15:53

Det tråkigaste med att röntga en sån här fin dag är att vi efter röntgen inte kunde vara ute och njuta av dem. Men men, mys i soffan med lite gammalt julgodis och två trötta hundar är inte heller fel. Hann ju även med att träna lite slalom innna röntgen, så de har ju iaf fått göra något idag hundarna. Är dock inte helt säker på hur jag får slalomet att sitta ihop på ett bra sätt. Finns säkert nåt knep så får fråga Catrin.tror eventuellt det är med typ tältpinnar, men det går ju inte när det är så kallt ute. Så får väll försöka leta på mina spännband eller nåt :)


Och sen var det det  där med röntgen, det såg tyvär inte riktigt så bra ut som jag hade hoppats på. Men det såg inte helt förjäkligt ut heller. Ingen dysplasi och inga pålagringar, runda djupa fina skålar och ok form på höftkulorna. Dock var det en snehet i höften som gorde att vinklarna inte blev helt bra (så förstod jag det där, men det där hur de mäter vinklar är grekiska för mig ;P ). Den enda restriktion som vi skulle ha fått var avel. Och eftersom hon ändå inte kommer användas till det så tyckte han inte att jag skulle ha några tränings restriktioner alls. Han trodde inte att detta skulle påverka hennes liv över huvudtaget. Så hoppas verkligen att han har rätt. Jag kommer ju ändå ha det i bakhuvudet, så får bli mycket simning, skrittande i ojämn terräng, agilityns mesta träningar får bli på låga hinder och så kommer jag se till att hon håller sig välmusklad. Men men, ska bli spännande att se vad SKK har att säga också.


Och hon är en riktig faighter min lilla tjej, när vi kom hem och jag släppte ur henne ur bilen sprang hon på vingliga ben direkt till baksidan och satte sig och väntade precis som hon brukar göra "ska vi träna nu matte??". Spelar tydligen ingen roll hur trött hon är eller hur mycket det snurrar i skallen, träna kunde vi göra ändå <3. Så tur att jag är någorlunda förnuftig för väl inne och uppe i soffan så däckade hon totalt och tror hon kommer sova här resten av kvällen :)


En liten slalomfilm kommer senare :)


 

Av Eva-Karin - 10 januari 2012 10:18

Igår kväll kom det ganska så mycket snö här, och för en gångs skull så låg den idag kvar morgonen efter! Helt underbar pudersnö och bara ett par minusgrader! Helt fantastiskt att vara ute. Så vi ska strax gå ut och skotta och sen blir det nog lite slalomträning innan det bär av till ulvsby smådjursklinik för röntgen. Och snacka om att jag får vakta mig själv nogrannt, vill ju inte ge henne någon mat nu inför sederingen, och det är då jag inser hur ofta hon får godisbelöningar :) Hon älskar ju verkligen mat, och det är en mycket snabbare och enklare belöning än lek som kräver mycket mer av mig, och jag kan variera hur jag ger godiset på många olika sätt. Så nu får jag typ knyta ihop händerna bakom ryggen för att inte ge henne. Men slalom tränar vi ju i stort sett bara med leksak så det ska nog gå vägen.


Kunde inte låta bli att slita med mig kameran på morgonrundan heller. Så här får ni lite bilder. (Speciellt tillägnade Elin och Magnus som håller på att smälta bort när nu deras bil har pajjat nere i Afrika och de går 5 mil i 40 gradig värme på en dag!!!)


Med de här förutsättningarna från ytterdörren så kunde jag ju inte annat än att klä på mig och ta med mig kameran på en liten morgon promenix :)


 

Mitt fina hus i vinterskrud :)



 

Och tjejerna  börjar som v anligt dagen med ett busrace!




  

Där ingår både brottning....


 

...Och kapplöning!


 

Nu är det is och snö på hela sjön! Kanske snart så man vågar ut och prova sparken :)



 

Morgondisen håller precis på att lätta


 

(Och eftersom jag älskar motljusbilder så kunde jag inte motstå ;P )


 

Världens bästa ö



 

Och världens finaste Lotta!







 








 

Mera bus och Lotta hämnas lite för alla hockeytacklingar som Fanny utsätter henne för :)


 

Utsikt från Ön


   

Och får avlsuta med vackraste Fanny.


Håll tummarna för oss idag!


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards