lottaskoja

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Eva-Karin - 3 februari 2012 18:09

Har haft en bra dag idag, vaknade och insåg att det var 14 minusgrader ut, burr sa både jag och hundarna :)

Förmiddagen spenderades lite tråkigt med ett besök tillsammans med bästa mormor på sjukhuset, hon har en mage som växer trots att hon bli allt smalare, och de hittar inget fel på henne :( Det gjorde de inte idag heller så nu blev det bara ytterligare en remiss skriven. Och det hade ju inte varit så farligt om det inte var för att hon har väldigt mycket smärtor från magen. Stackars mormor, men vi hade iaf ändå riktigt trevligt och det var roligt att vara ute bara vi två, det händer ju inte så ofta. Och bästa morfar hade gjort god lunch till oss när vi kom hem igen!


Sen bar det av ut i det underbar vintervädret tillsammans med Åsa och hennes aussi Spira. Vi hade bestämt oss för att göra en liten svårighetspromenad och träna inkallningar. Roligt men lite pyssligt. Vi hade med störningar i form av bollar, person och hund, kattmat, korv, skinka, en skramlande burk som rörde sig, en freesbe som hängde mitt på stigen, inlagd sill samt en kanin som rörde sig (fastsatt i spårlina).  Och jag fick se både positiva saker och sånt vi behöver träna mer på :)

Bl.a så såg hon när Åsa gick ut med spira i skogen (mina hundar har aldrig träffat dem förut), så Fanny satte av efter dem och då lyssnade hon faktiskt först inte när jag ropade, och det hade jag verkligen inte trott skulle vara några problem, så ut och träna störningar med folk och hundar, hon sprang inte ända fram till dem utan vände när hon såg dem på håll. Och sen kunde hon passera förbi gående lös vid sidan utan problem. Men när vi stannade för att prata kunde hon inte hålla sig längre, men sammantaget är jag nöjd med det, bollarna och leksakerna var aldrig något problem, det är hon nog alldels för van med att lämna och komma istället. Maten var lite jobbig att slita sig ifrån och hon ville gärna stå kvar två sekunder extra efter jag ropat, men insåg snabbt att ju fortare man kom desto roligare blev belöningen, och med riktig tur kunde man ju få gå tillbaka och åta upp allt :)

Plåtburken var LÄSKIG, men som tur var var Åsa som satt bakom och vevade in den med ett flexikoppel desto roligare så hon kunde släppa det fort :) kaninen såg hon inte ens och sillen lämnade hon utan problem (vilket gjorde att spira fick en chans att äta upp den senare :P )


Lotta fick bara gå efteråt när vi plockade in grejerna, hennes inkallning är ju lite långsam, men hon kommer iaf, även om det tar lite tid :)


Här kommer "lite" bilder från buset efter träningen :)





 


Söta spira!









 

Har tränat enden freestyle med matte :)









Snusar precis som Lotta :)





 

Idag var till och med Lotta på bushumör!






 

Och då ingår taklingar av Fanny som största nöjjet :)








Spira var lite fundersam på vad det där var för galningar (Lotta låter ju som en rottweiler som slåss för sitt liv när hon leker)


 


Men insåg snabbt att den lilla svarta var ofarlig att leka med :)


   


Och då överlämnade tacksamt rollen som lektant till spira och övergick till sin favorit sysselsättning, ÄTA! 





 

Spira hittade en av våra "svårgiheter" :)





Och oj vad den var rolig!


 


En lite felberäkning av vägval av Fanny :)



 






 







 






 







 


Toksöt hund :)





 



Det här är Fannys reaktion på ett frikomando efter ligg, slänga sig upp och invänta belöning med stor spänning, sötnos :)







 


Lotta tar det som bekant lite lugnare :)




 



Spira inväntar godis på sitt alldeles egna sätt :P




 



Men inte desto mindre söt!







 


Söt även utan grimaser!















 


Att finta varandra är endel av sporten!!



 










 



Sötaste FAnny lyckades aldrig ta bollen, så då får man pröva andra taktiker än att springa, kanske stå och se söt ut fungerar :)






 











 


Eller så ger man upp helt och ber matte om en godis istället :)






 


FÖr det får man ju lätt när man är såhär fin!


 



Och Spira är inte sen att fatta vinken hon heller, den här tokiga människan kan man ju lura av godis hur lätt som helst ju :)



Nu ska jag åka till Emma och Tobbe, blir filmmys den här helgen också. Det är en av det positiva grejerna med att jobba kväll, det är att man iaf inte behöver gå o lägga sig så nedrans tidigt :) För nu ska jobbas hela helgen lång...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards