lottaskoja

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Eva-Karin - 7 februari 2012 17:31

Efter en helt ok jobbhelg fick jag äntligen en ledig dag. Och den har spenderats på bästa sätt. Med underbar systeryster!

Vi åkte hem till "stugan" för att checka läget där,och till vår förfäran så upptcäkte vi att vattnet har fryst :( Så nu får vi hoppas att vädret snart vänder så vi får plusgrader och det kan börja fungera igen. För innan vi får vatten så kan vi ju inte bo där :(

Annars var allt toppen däruppe och det var en underbar dag med bara ett par minusgrader. Tog oss bland annat en sparktur på isen. Sen bar det av in till stan för lite ärenden. Ett av dem planerat till arbetsförmedlingen, och fy tusan vad dryga de är! Jag la i parkering för två timmar och tänkte att då har vi gott om tid. Men icke, det var endast tre minuter kvar av den tiden när vi äntligen var klara....


Här kommer iaf som vanligt en bildboom från dagen :)

Lotta får träna p åatt dra spark, det var svårt tyckte hon, hon har ju lärt sig sen hon var liten att man inte får dra i koppel, och hade svårt att fatta skillnaden :)


   

Roligare att springa själv!



 

Fanny, som redan från början hatar selar tyckte att det här verkade vara en väldigt dum och konstig ide!


 

Och kan väll inte påstå att hon fattade vad man skulle göra, och knappt jag heller, hur får man dem att gå frammåt utan att man själv måste gå framför? Och även hon har jag ju jobbat stenhårt med dragandet, så hon tyckte det var konstigt att dra, och eftersom hon gick så ojmänt var det svårt att hållalinorna ströckta och då blir det ett ryck varje gång hon ska börja och det tyckte hon nog var obehagligt. Men hade verkligen varit kula att köpa riktiga selar och lära dem dra, så tips på hur tusan man gör mottages tacksamt :)



  



  

Så efter den "seriösa" träningen blev det som vanligt massa lek!



  

Sötaste Lotta är på god väg att äta upp leksaken, är egentligen konstigt att hon aldrig tuggar sönder sina mjukisdjur, för alla andra leksaker tuggar hon sönder, men inte dem :)



  

Hmmm, vem vinner måntro?



  

Lotta såklart!!!



  

Knäppbild!!




  

Sötaste höjdhopparen!




  

Lotta vinkar



  




  

Och Lotta är uttråkad (eller nja, det här är Lottas normaltillstånd, snacka om att kunna se djupt deprimerad ut)


  

Lotta kryper :)



  




  

Sötaste!


  




  

  

En hopplotta!


     

Vackraste Fanny!

Längtar till valpträffen i helgen, ska bli så himla kul att se hur de andra syskonen är!


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards