lottaskoja

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

soliga dagar!

Av Eva-Karin - 26 februari 2012 10:29

Åh dessa soliga dagar gör att jag inte får något gjort inne. Och jag väljer avsiktligt att inte filma vår träning för då vet jag att jag blir sittandes framför datorn för att redigera filmerna sen. Men annars är det typ allt vi gör, tränar :) Och detta trots att jag hade bestäåmt mig för att fixa massa grejer inomhus under helgen...

Men det är så underbart att vara ute, ett par plussgrader och strålande sol. Det enda som kunde varit bättre är att vi inte har någon gräsmatta utan snarare en ismatta i trädgården. Men som tur är så är det bättre ute på vägen, där är all isen borta, och det är ju en av lyxfaktorerna när man bor på landet, det kommer extremt få bilar och vi har grusväg som just nu är alldeles mjuk och fint eftersom tjälen håller på att släppa :) Så perfekt för lite basic cirkelträning och 2 hinder träning, är helt otrloigt hur mycket man kan göra med två hinder, verkligen bara fantasin som sätter gränser!


Annars hade jag igår fått hedersuppdraget att vara barnvakt åt världens sötaste unge igår kväll. Och lyckades få med mig mamma som stöd. Kändes tryggast så ifall det skulle vara något, och sen är det ju roligare att vara två. 

Och måste säga att jag klarade uppdraget med bravur :) Visst blev hon lite gnällig ibland och då är det himla svårt att veta vad som är fel. Men lyckades alltid hitta "felet" så att hon blev nöjd igen och det kändes skönt. Och hon är verkligen en mysig bäbis. Sötare unge får mna leta länge efter :) Så tackar Emma och Kalle  för förtroendet och Lilly och mamma för en trevlig kväll!


 

"byxor är för töntar" tycker Lilly, bäst är det att vara nakenfis men där gick gränsen sa jag :)















   


Nu sitter jag och väntar på att det spåret jag gick i morse ska "ligga till sig" så ska Fanny få gå ut och prova. Det blir ju vrårat första spår på ett par månader så ska bli spännande att se hur hon tar det. Men tänkte jag skulle bli duktigare på att lägga spår då det är en så himla bra aktivering. Och när man bor som jag gör så finns det ju inga ursäkter att inte göra det :)

Sen blir det nog lite mer agility träning här hemma innan vi åker in och tränar i stan också. Tur för hundarna att jag jobbar hela veckan sen så de får vila lite! Men är så himla glad att jag har Fanny som alltid ställer upp och ger 100% även om vi tränar på tok för mycket en dag. Och nu har jag precis kommit på att jag har en flyttbar trapp här hemma. Och den är perfekt att träna nosduttar ifrån. Och efter mycket funderande igår så har jag nu bestämt mig för att jag behöver mer kriterier för nosduttarna. För hon håller på att flytta framtassarna som bara den. Och när jag provade ta bort taregten så resulterade det att hon hela tiden gick frammåt när hon duttade. Och så kan vi ju inte ha det. Så vips är vi tillbaka på ruta ett och jag sitter framför när hon duttar och så fort hon rör en tass får hon ett felkommano och får gå upp och börja om. Så nu har den lilla tejejen börjat fatta vad jag är ute efter. Så är bara träna vidare :)


Så, nu ska vi går ut och spåra! Ha en underbar söndag allihopa, det tänker iaf jag ha. Och i morgon börjar jag att gå själv som sjuksköterska. Ska bli spännande!




 
 
Emma

Emma

26 februari 2012 21:15

Du var en superduper barnvakt! Kommer nyttja dig fler gånger ;) Vilka fina bilder du tagit på lilly. Kan du skicka dem när hon ligger på mage till mig? :D Kram kram

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

 
Kitty

Kitty

26 februari 2012 22:54

Toksöta lilla barn :) låter som ni har haft en härlig helg! Ja ibland kan man bara inte sluta träna och Fanny är ju en toppen hund som håller ihop så bra i träningen oavsett om det är för mycket eller lite :) hoppas Tindris med står ut med dagar med alldeles för mycket träning vissa dagar! Inte minst när man ska gå kurs! Smart drag att inte filma ;) Kommer gå fin fint imorgon! Kram!

http://kittty.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards