lottaskoja

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Eva-Karin - 29 februari 2012 18:16

Ja tur är det att bästa syster har flyttat upp till oss i skogen, för den här veckan har jag inte gjort mycket annat än att jobba. Har gått ganska så bra att gå själv. Tror inte jag har gjort några jättemissar, men har haft väldigt krävande patienter som både har tagit på de psykiska och fysiska krafterna och det har varit så mycket att jag absolut inte har kommit hem i tid, det kan ju även ha att göra med att jag har väldigt svårt att lämna över uppgifter till efterföljande sköterska, de har ju liksom sina egna grejer att göra. Men kommer nog få lära mig att bli bättre på det. För såhär kan det ju inte hålla på :)

Men man lär sig iaf otroligt mycket av att gå själv. Och har fått min första bekanskap med en "mag tarm" patient. Och oj vad mycket det är att tänka på när man har hand om dem. Men det är ju bara att förbereda sig, för i sommar slås vi ihop med två andra avdelningar, och jag hamnar på avdelning 5,- mag och tarm kirurgi. De har typ de tyngsta och sjukaste patienterna på sjukhuset som gör sjukt omfattande operationer och kräver mycket vård. Så ska bli väldigt lärorikt men känns väldigt jobbigt att byta till en så tung avdelning där allt är nytt igen...

I morgon är jag ledig och sen jobbar jag hela helgen lång, så kan lova er att jag tänker njuta i morgon, blir nog en hel dag av hundträning, om nu bara vädret håller i sig :) Idag när jag åkte från jobbet var det 14 grader och strålande solen och jag kunde knappt bärga mig till att komma hem och få gå ut med hundarna, men väl hemma är det dimmigt och bara 4 grader,,, bläh.... så får bli en lugn kväll inne. Hundarna får träna desto mer i morgon istället.


Blev förresten helt överanskande imponerad över Fannys spårinsats i söndags. Detta var något vi gjorde kanske 4 ggr i somras, och i söndags så fattar hon liksom direkt vad hon ska göra, följer spåret nästintill perfekt och hittar alla föremål och godis. Min dukiga lilla tjej, så nu blev jag verkligen sugen att köra mer sånt också :) Och jag som känner att tiden knappt räcker till för mer än agilityn, det är ju så himla mycket hon måste lära sig där :)


Och vet inte vad som har hänt med Lotta, men igår så hände det plötsligt något, och hon har kommit ur sin väldigt långa och långsamma vinterdvala och är nu helt plötsligt superpigg och busig på promenaderna, kommer självmant och bjuder på beteenden för att få godis eller lek och är helt enkelt den där underbart busiga och arbetsvilliga Lottan som jag älskar över allt annat. Är så glad att hon är tillbaka!! Älskar iof Lotta i alla lägen, men det är ganska tråkigt att ha en fyraårig hund som går två meter bakom mig hela promenaderna, och när man kastar en leksak så får man bara en blick tillbaka som säger, skulle jag orka hämta den där?? Lite överdrivet kanske, för ibland vill hon faktiskt leka även när hon är så trött, men det är inte så ofta. Och igår och idag har hon helt spontant fått busryck ute i skogen, och det är verkligen en fröjd (om än något skräckblandad) att se Lotta då, hon liksom kryper ihop och bara springer, med väldigt liten koll och tanke på var och hur :) Så underbart att se! Så nu kan det nog bli lite mer träning på henne också framöver! Min underbar Lotta, som jag senaste månaderna har beskrivit som en trött 10åring är nu tillbaka i sin rätta ålder :)


 


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards