lottaskoja

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

en ledig dag..

Av Eva-Karin - 1 mars 2012 19:10

och det är bäst att passa på och njuta för fullt för sen blir det jobb hela helgen lång :( Usch nu har jag inte alls någon bra känsla för jobbet. Känns bara väldigt jobbigt att åka dit och längtar tills september när mitt vikariat går ut... men men, det kan ju förändras. Får hoppas att det gör det! Och sen kommer ju frågan, vad tusan gör jag i oktober då?? Jaja, det återstår att se, mailade SLU idag och frågade om den utlovad kursen som ska komma för sjuksköterskor att gå så vi blir godkända att jobba med djur. Men fick till svar att det visste de inget om :( Suck vad trött jag blir. 


Idag har iaf varit en bra dag, vaknade till samma dimma som vi hade igår kväll, men drog ändå iväg ett sms till Anna och frågad eom hon ville träna, och det ville hon som tur var. Och efter det vände vädret och solen började skina och tror vi hade hela 14 grader ut. Så nu är snart isen i trädgården borta!! 

Träningen blev ingen jättebra träning, varken jag eller Anna var på rätt humör, men vi lyckades ändå få med lite tunnelhandling, threadlar och bakombyten, ja det blev ganska mycket bakombyten, men det är bra för det behövde vi verkligen, men vet inte riktigt hur jag ska göra, för om det går för fort för Fanny så registerar hon inte ens att jag byter bakom henne och om jag vill att hon ska svänga tajt efter så måste jag verkligen ropa på henne.... Vi har ganska mycket frågeteckan i vår handling just nu. Så känner verkligen att jag behöver gå lite kurs. Så jag och Kitty ska se om vi inte kan få till lite privatlektioner för någon i slutet av mars. Hoppas det blir så för just nu har jag mycket som behöver rättas till. 


Men nu är det nog svamlat för nu, här kommer lite bilder från dagen..


                                             

 
 
Kitty

Kitty

1 mars 2012 21:56

Mysiga bilder! Det vore väldigt roligt om det blev en dag med privatlektion! Härliga bilder! Kul med lite träningsbilder! Det har det ju inte blivit så många i den annars stora fotosamlingen! :D Jag vill med ha nosduttar på bild! :D Det får vi fixa ;)
God natt nu! :)

http://kittty.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

5 mars 2012 22:36

Fina bilder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards