lottaskoja

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Eva-Karin - 19 mars 2012 18:29

   På fredag tar jag och dogsen tåget ner till halmstad. Ska bli underbart härligt att komma bort, och det gör ju inte saken bättre att det är bästaste Kitty och co vi ska hälsa på. Så gissa vad som står på agendan, hundträning såklart :) PÅ lördag ska vi ner och ta lite privatlektioner i skåne för en tjej som heter Mette och på vägen hem ska vi hälsa på en tjej vi träffade på Gregkursen i december och som driver ett hundpensionat, alltid bra att försöka skaffa sig lite inspiration och ideer :)


Annars har det inte blivit så mycket träning under helgen, utan mest jobb. Vi har dock jobbat lite på sitt positionen och sen nosduttar förståss. Men det ingår liksom i de dagliga rutinerna nu,det är så hon får frukost och middag :) Och nu har hon börjat köpa konceptet att dutta i golvet utan target jättefint. Så det blir nog bra tillslut ska ni se, hoppas bara inte hon kommer skada sina tänder för mycket på vägen. Och jag har slutat göra nosduttar i handen, för det gör så fruktansvärt ont när hon gräver in sina tänder så det blir inget positivt alls.

Och igår (efter lite klagomål från min käre far att hundarna hade börjat lukta lite illa) så fick båda hundarna varsitt bad. Är en riktigt pers att bada hundar måste jag säga, så sjuk oergonomiskt att stå böjd över dem, var mycket lättare förut när de badade en gång i veckanpå jobbet,där hade de ju en väl anpassad hunddusch :) Det är typ det vi saknar mest från jobbet, förutom de underbara kollegorna, hundsimmet. Men snart är ju sommaren här och då har vi ju fri tillgång till en sjö dygnet runt. Ja Lotta passade faktiskt på att prova den redan idag när hon var ute med Elin, det passade sig visst inte att vara rent och lukta hundschampo ;)



Ja ja, blev visst ett inägg om ingenting, men så kan det vara ibland, nu ska här hängas tvätt och slappas i soffan. I morgon har vi äntligen en ledig dag!!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards