lottaskoja

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

helt energilös dag..

Av Eva-Karin - 20 mars 2012 19:43

idag har varit den tröttaste dagen jag haft på riktigt riktigt länge, har inte haft energi till något och har fått tvinga mig själv att göra de få grejerna jag faktiskt har gjort (till exempel sortera papper för att se så jag inte har fler obetalda räkningar som jag ska betala dyra påminnelser på!). Usch det är verkligen hemst med sånna dagar, man känner sig så usel, så jag försökte mig faktiskt på att gå ut och träna lite med dogsen, allt var ju perfekt, fint väder, hade god grillad kyckling och två busiga hundar fulla med energi, men insåg rätt snabbt att träningen blir inte så rolig när jag inte orkar. Och det är konstigt, för i de flesta fall brukar det vända och jag blir glad och får energi av att träna men inte idag, så egentligen borde jag ha slutat på en gång, men måste säga att jag har en duktig lite Fanny som kämpar på trots att hon har en så tråkig matte, men kunde verkligen se på henne att hon inte duttade eller lekte med samma intensitet som hon brukar. Så ska försöka tänka på det till nästa gång, att inte träna om jag känner att jag inte är på humör. Men det blev iaf en liten film, så kan ni se lite hur långt vi har kommit, fast det brukar se lite gladare och intensivare ut i vanliga fall:) Men tror inte vi har en chans att vara startklara till maj, förstår inte hur jag ska hinna få in balanshindren...men men det visar sig...


Så resten av dagen har spenderats ute i en solstol sovandes och inne i soffan framför tven, och i morgon blir det jobb igen...





 
 
Kitty

Kitty

22 mars 2012 12:38

Åh undra vem det var som ringde och förstörde filmen.......! :P

http://kittty.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 mars 2012 19:00

Vi får försöka ses en dag och träna :)

Fy tusan så uppfinningsrik du är ändå!
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards