lottaskoja

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Eva-Karin - 11 april 2012 20:07

har spenderats tillsammans med bästa Linda! Vi har myst med hundarna och mest bara spenderat dagarna utomhus, har paddlat kanot, gått promenader, tränat och vårstädat. Så nu har jag en mycket tilltalande altan och uteplats, och jag har nästan botat Lindas skräck för båtar (eller i detta fall kanoter), så sommaren är med andra ord varmt välkommen!


Låter helgen tala för sig själv i bilder och filmer :)

Hundarna i sina nya flytvästar och premiärturen för året med kanoten!



Fanny älskar att värmen börja komma så man kan gå runt och plaska i vattnet medan vi människor njuter av solen på land :) Hon älskar verkligen att plaska runt och undersöka, dyker ner med hela huvet i vattnet för att kolla saker och står och plaskar med tassarna, väldigt underhållande att titta på <3


  



 

Lotta badar bara om hon tycker att det är för varmt!


 

En helt stilla sjö, perfekt för kanotpaddling! Även om kanoten ändå tenderar att bli lite ostabil när man har två hundar med sig som gärna vill kolla vad som händer på båda sidorna av kanoten :)


 



 

Vackra kvällar nere vid sjön!




 

Och mycket bus på dagarna!


    

Långa promenader i mina vackra omgivningar....



    

Lotta är (som hon alltid gör påvår och höst) inne i en period när hon ska rulla sig i allt äckligt, i detta fall, upptäckte jag till min förskräckelse att det var på en orm!!


 

Som tur var var den död!!



 

Sötaste kan nu "sitta fint" ganska länge.


 

Somliga njuter av en simtur medan vi andra njuter av solen!


 

Lotta är busig!


 

Fanny tränarpå att backa upp mot träd...


   

Är det detta som kallas "living on the edge! ? :)



 

hmm, hur ska det gå...


 

nja... gick ju sådär att vända :)



 

Ser inte lika nöjd ut som hon brukar i vattnet.... inte ett helt frivilligt dopp med andra ord...


 

Och heter man Fanny så har man vissa problem här i livet, man älskar att bada med HATARatt vara blöt!


 

Så efter bad ingår ett par minuters obligatoriskt frenetiskt rullande och skakande!


 

Lotta väljer att titta påtokigheterna från behörigt avstånd!


 

Tur att man bor på landet så man kan gå klädd som man vill!


 

Lite träning hemma i trädgården blev det!


 




         



Satte även ihop två små filmer...


Fannys nyaste trix, städa leksakerna i hinken och sen komma med hinken!

Sen litet försök att träna på att läsa min position och bättre driv in mot mig, lägger ut en leksak som störning och för att det ska bli tydligare när hon ska svänga mot mig och när hon får springa på rakt och ta den.




Sen får Lotta också träna, hon är verkligen skojig att träna med nu, blir så glad av henne, och hon är så himla söt, är verkligen med och tänker och svansen går konstant :)


Nä nu ska jag ägnaännu ett par minuter åt den supertråkiga deklarationen. Har haft ett par riktigt jobbiga dagar på jobbet så känner mig helt utpumpad. Så blir en tidig kväll idag!


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards