lottaskoja

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Eva-Karin - 29 april 2012 20:35

Kunde inte hålla mig från att ta med mig kameran ut nu när kvällsmaten ändå skulle tränas upp. Dock fick jag inte till en lika stabil och välfungerande "planka" som jag fick härinne när jag använde soffkudden, men ville inte ta med den ut, så det fick bli som det blev, ska försöka tänka ut någon smartare lösning till framtiden :)

Men nu får ni iaf se hur nosduttarna ser ut i nuläget, på filmen är det varierat med och utan target. Och ja, vi har bara en månad kvar på oss innan de även ska sitta på tävling, så nu får vi verkligen ligga i hårdträning, för de känns inte ens i närheten av perfekta på plankan än... Sen har jag konstaterat att Fanny har tappat mycket ba sin ingångkunskap i slalom, vet inte om det bara är en period eller inte men hon missade väldigt mycket igår och även idag som hon tidigare har klarat... Men men, har varit mycket fokus på gungan och lite på slaomet nu ett tag. Så bara att köra vidare, och de måste ju göra fel för att lära sig vad som är rätt :)


(Sen får ni ursäkta den helt gräsliga stilen, rosa strumpor och gula skor, tänkte inte på det ;P )




Av Eva-Karin - 29 april 2012 18:17

Idag var nog första dagen på året som det verkligen kändes som sommar, ja det känns faktiskt fortfarande som sommar för har altan dörren öppen och hundarna ligger ute på altan och sover istället för här inne. Det blev dock lite skuggigt där nu så jag drog mig innåt. Men oj så underbart det är, och ännu bättre är att det tydligen ska bli varmt resten av veckan. Nu ska jag ju tvyär jobba fem dagpass. Men jag tänker då iaf passa på att njuta på kvällarna. Och är verkligen helt underbart att ha en instängslad trädgård. Hundarna och jag njuter!!

Igår hade vi besök av bästa Catrin med barnen, väldigt trevlig! Mamma sov över och vi har idag paddlat, grillat, solat och pysslat i trädgården. En helt underbar helg i mina ögon iaf :)



Jag och mamma blev dock en stund lite trötta på att sola, och har man hela trädgården full med agilityhinder så är det ju bara att roa dig bäst man kan, så det blev höjdhopp och snabbhetstävling i slalom, och duktig som jag var så vann jag båda två. kände mig fr typ första gången i livet riktigt smidig :) Hoppade hindret som var nästan max (vet faktiskt inte hur höga dem är?) och sprang ett helt slalom på under 5 sekunder (tror det var 4,7). Det ni :) Mamma lyckades inte hoppa riktigt lika högt och hon sprang på 5,2 sekunder. Roligt hade vi iaf :)


Sen tog vi för skojsskull tiden även på Fanny o Lotta, tror Lotta sprang på typ 3,4 och Fanny på 2,3 eller nåt sånt. Men har ingen aning på vad som räknas som ett snattb slalom, nån som vet?


Till de som undrar vilka tävlinga vi är anmälda till så är det följande


Karlstad 6e juni

Jönköping 9e juni

 (Kan antagligen helgen den 30juni-1juli i linköping om någon vill med, för åker inte ensam!!)

Och sen är det värmlandrallyt i arvika, kil och karlstad.


Tror inte det var fler tävlingar, men kändes som massor då :) Får väll se om det blir flera senare :)


Här kommer lite bilder från lördagen...


Inte lika underbart väder då som idag, men vad gör det när man har så trevligt sällskap :)


 

Vi tävlade i att skjuta pilbåge, kul och något som var många år sen jag gjorde sist! (Någon som är sugen på att prova? I så fall ärni välkomna hit ;P )

 

Världens sötaste 5 åring, snacka om att man har mycket roliga funderingar i den åldern. Och denna lilla tjejen är verkligen helt underbar!

  



 

Visst är det inte helt lätt att skjuta med pil och båge när man är liten...

Men skam den som ger sig! Riktigt duktig blev hon!!



 




  

Och självklart blev det även lite hundträning :)


  



 

Finfina spike håller tungan rätt i mun, för tränar man bara slalom en gång i halvåret är det inte så himla lätt att komma ihåg hur man ska göra :)


   

Lydnad o andra sidan är han en riktig fena på!


Nu blir det nog ut och träna upp maten för hundarna och sen blir det slappa i soffan resten av kvällen. usch är riktigt nervös inför i morgon. Ska gå inskolning på den avdelningen jag ska vara på i sommar i två veckor nu, och det känns som att vara ny på jobbet all over again. Men men, det som inte dödar det härdar ;)




Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards