lottaskoja

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Eva-Karin - 18 juni 2012 19:21

till nästa tävlig, och vi har massor att träna på!Har dock varit så mycket jobb just nu att träningen har varit näst intill obefintligt. Har varit så stressigt på jobbet att när jag väl är hemma så orkar jag typ ingenting. Tur att man har världens bästa granne som är ute på diverse långturer med hundarna medan jag jobbar. Och sen har  vi ju alltid nära till lite simträning också som inte kräver så mycket av mig!

Nu ska vi iaf träna tisdag, onsdag och torsdag. Så håller på att göra upp en träningsplan (på vad som är mest akut att få med), blir kontaktfält och slalom och eventuellt lite serpentiner på tisdag, banträning på onsdag, starter, threadlar och kontaktfält på torsdag tror jag. Och lite allmän hinder efter olika tunnlar träning, de är något jag tycker är svårt, att få en "lagom" sväng ut ur en tunnel, jag har liksom bara spring rakt eller sväng skarpt, inget ut och hoppa hindret innan du vänder kommando :) Kanske ska börja med ett sånt ;)


Och av någon anledning så känner jag även väldigt mycket för att prova på vallning igen. Så får väll se om jag inte ändå anmäler oss till någon kurs. Och sen till hösten i halmstad så kanske jag hittar något ställe tillsammans med Kitty där vi faktiskt kan åka och valla någon gång i veckan, för man måste ju som sagt även ha kontinuitet även där för att ta sig någonstans. Men men, den som lever får se!! Nu ska vi iaf njuta av två lediga dagar innan det blir jobb hela långa midsommarhelgen!


Och den lilla lediga tiden jag har under helgen firas med bästa föräldrarna! Även de är ju världens bästa hundvakter!!


Sen kan jag inte låta bli att längta till värmlandrallyt, ska bli så kul att få huset fullt av agilitymänniskor!  



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards