lottaskoja

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Eva-Karin - 25 juni 2012 18:48

Jag som har jobbat 5 dagar i sträck kanske inte lider så mycket av det men tycker faktiskt lite synd om de som nu har påbörjat sin semester. Vädergudarna visar sig ju inte direkt från sin bästa sida. Men hoppas iaf de där molnen tömmer sig på vatten innan helgen!! För i helgen då vill jag ha uppehåll!! Blir min och Fannys första tvådagartävling :) 

Men hade önskat lite bättre väder nu också, för hade egentligen velat träna ikväll men all motivation att göra det försvann när jag på vägen hem mellan jobbet och bilen blev helt dränkt. Så istället år nog hundarna en vilodag. Hoppas på lite bättre väder mot slutet av veckan så får vi ta lite finslipning hemma i trädgården. Är mest orolig för att inte kontaktfälten ska sitta alls på tävling, känns som de typ sitter 50% av gångerna på träning nu :( Men för övrigt känns det som hon börjar bli mycket bättre på att söka hinder. Så hoppas på roliga och relativt lätta banor i linköping. Men en sak är säker. Vi tänker iaf ha jädrigt roligt :) Och det ska bli kul att se alla duktiga klass två och tre hundar köra!!!


   


Bilder tagna på vår tävling i karlstad, min duktiga lilla stjärna tar i från tårna <3 (Foto Johan Halvarsson)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards