lottaskoja

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Det växer i trädgården...

Av Eva-Karin - 12 juli 2012 20:34

Ja trots brist på sol så växer det ändå ute, har fått tre gurkor som snart är mogna och första tomaterna är på G att mogna!

Gurkorna blir tjocka men inte så långa, och med helt annan smak än de man köper :)

 

Alldels snart redo att skördas!




 

Och det kommer många många fler!




 

Första tomaten är snart röd!


   

Såhär stora än plantorna idag....



   

Och såhär var de i slutet på maj :) Lite skillnad är det iaf!



Har nu snart ett staket av blommor på altanen, fast Hortensiorna börjar allt se lite tråkiga ut :(



 

Salladen växer så det knakar.


 

Och snart är vinbären redoatt plockas!





 

Daliorna som planterades i slutet på maj är också snart redo att slå ut!


 

Och lite fin färg finns det kvar på hortensiorna!


 

Idag hann vi med ett par minuters njutande nere vid sjön, man får passa på när solen tittar fram mellan regnskurarna!

Somliga njuter av solen!



 

och andra roar sig med att bada... :)


 

Världens vackraste Lotta <3


 

Och finaste lilla Fanny!


 

Kan inte fatta att jag ska ha så jädra svårt att fota henne, får liksom inte rätt ljus, så tråkigt, för hon är ju så jädra söt iverkligheten :(



 

Vår fina båt, nu har vi varit ute och provråkt den, och hundarna har fått bada från dn och simma efter den, i början var det lite läskigt att hoppa i, och sen är det ju lite små kepigt att ta sig upp, men med lite hjälp i flytvästen så går det helt ok,  fast manfår interäkna med att hålla sig torr även om man sitter i båten för det blir blött precis överallt :)



 

Vackraste Lottan älskar att ligga ute och njuta på gräsmattan! Så fort det inte är regn så passar hon på.


 

Och tar gärna även ett ben att tugga på :)




 

Hmmm, får gå fotosola och lära mig fota svarta hundar! För det här gör inte rättvisa till min fina svarta tjej!


   


Nu laddar vi inför en spännande vecka nästa vecka, och jag ska bara jobba en dag av 7!!!!! hur underbart är inte det, ska bli så skönt med lite minisemester!! Speciellt med tanke på att jag jobbar 100% och inte har några "lediga" dagar utan det är mina "helgdagar" som jag har lyckats spara ihop genom att jobba dessto mer före.... Känns inte som jag har gjort mycket annat än att jobba om jag säger så.

Och nu har jag en jobbintervju via telefon i morgon bitti, så håll tummarna för mig. Är faktiskt lite nervös :) Har hittills faktiskt fått alla jobb jag någonsin sökt, så hade ju varit tråkigt att ändra den statistiken ;)

 
 
Ingen bild

Kitty

14 juli 2012 20:04

Fina bilder på fina saker! Ses IMORGON!!! :D

 
Emma

Emma

17 juli 2012 08:49

Fina bilder!! Jag åt den första mogna tomaten hos mig igår, mycket god! Idag ska jag se till att smaka på gurkan jag fick av barbro :)

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards